Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk ve Oyun CGP 108 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı çocuk gelişimi ve eğitiminde oyun yeri ve önemi ile oyun etkinlikleri için hazırlanacak oyun materyalleri hakkında temel bilgileri öğrenir.
Dersin İçeriği Oyun tanımı,Oyunun tarihçesi,Kuramcılara göre oyunun gelişimi,Oyun çeşitleri ve özellikleri,Oyunun eğitimdeki yeri ve önemi,Okul öncesi dönemde oyun,Okul öncesi eğitim kurumlarında oyun saatlerinin planlanması,Eğitimi güç ve uyumsuz çocuklara oyun öğretme teknikleri,Eğitsel amaçlar doğrultusunda okul öncesi çocuklarına yönelik oyun geliştirme,Okul öncesi çocuklarına yönelik oyun geliştirme
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Oyun tanımı ve Oyunun tarihçesini öğrenir.
2 Kuramcılara göre oyunun gelişimini öğrenir.
3 Oyun çeşitleri ve özelliklerini öğrenir.
4 Oyunun eğitimdeki yeri ve önemini öğrenir.
5 Okul öncesi dönemde oyunu öğrenir.
6 Okul öncesi eğitim kurumlarında oyun saatlerinin planlanmasını öğrenir.
7 Eğitimi güç ve uyumsuz çocuklara oyun öğretme tekniklerini öğrenir.
8 Eğitsel amaçlar doğrultusunda okul öncesi çocuklarına yönelik oyun geliştirmeyi öğrenir.
9 Okul öncesi çocuklarına yönelik oyun geliştirmesini öğrenir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oyun tanımı [1] Sayfa:7-14
2 Oyunun tarihçesi [1] Sayfa:14-21
3 Kuramcılara göre oyunun gelişimi [1] Sayfa:21-29
4 Oyun çeşitleri ve özellikleri [1] Sayfa:29-35
5 Oyunun eğitimdeki yeri ve önemi [1] Sayfa:35-47
6 Okul öncesi dönemde oyun [1] Sayfa:47-54
7 Okul öncesi eğitim kurumlarında oyun saatlerinin planlanması [1] Sayfa:54-61
8 Okul öncesi eğitim kurumlarında oyun saatlerinin planlanması
9 Eğitimi güç ve uyumsuz çocuklara oyun öğretme teknikleri [1] Sayfa:61-69
10 Yarıyıl içi sınav [2] Sayfa:25-31
11 Eğitimi güç ve uyumsuz çocuklara oyun öğretme teknikleri [2] Sayfa:31-44
12 Eğitsel amaçlar doğrultusunda okul öncesi çocuklarına yönelik oyun geliştirme [2] Sayfa:44-59
13 Okul öncesi çocuklarına yönelik oyun geliştirme [2] Sayfa:59-81
14 Okul öncesi çocuklarına yönelik oyun geliştirme [2] Sayfa:81-119
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1]Çocuk Oyunları (2003)Güneş, H. Anı Yayıncılık, Ankara
[2]Okul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara
[3]Okulöncesi Eğitimde Oyun(1991) Seyrek, H. Sun, M. Mey Yayınları, İzmir
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Ara Sınav 50
2. Ödev 20
3. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,32
Dersin AKTS Kredisi 4