Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkili ve Güzel Konuşma | MYO 110 | 1 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kişiliğimizi de, düşünsel gelişimimizi de belirleyen ana ölçüt, konuşmamızda ki yetkinliğimizdir. Nasıl konuşuyoruz? Söylemek istediklerimizi karşımızdakilere etkili, güzel bir biçimde anlatabiliyor muyuz? Bu soruların cevap arayışı içerisinde alandan uygulama örnekleri ile mesleki yetkinlik ve özgüven becerisi kazandırmak
işiliğimizi de, düşünsel gelişimimizi de belirleyen ana ölçüt, konuşmamızdaki yetkinliğimizdir… Nasıl konuşuyoruz? Söylemek istediklerettimizi karşımızdakilere etkili, güzel bir biçimde anlatabiliyor muyuz? Anlatımımızı engelleyen birtakım yanlış alışkanlıklarımız var mı? Bu durumları Tespit etmek
ğimizi de, düşünsel gelişimimizi de belirleyen ana ölçüt, konuşmamızdaki yetkinliğimizdir… Nasıl konuşuyoruz? Söylemek istediklerimizi karşımızdakilere etkili, güzel bir biçimde anlatabiliyor muyuz? Anlatımımızı engelleyen birtakım yanlış alışkanlıklarımız var mı? Bu durumları Tespit etmek
|
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | alt konu uygulamaları | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Nedir? İletişim Sürecinin Temel Öğeleri, İletişim Engelleri ve Aşma Yolları | |
2 | Dinleme? Dinleme Çeşitleri, Dinleme ne zaman kaybolur? Etkili Dinleme Teknikleri | |
3 | İletişim sürecinde konuşma, Etkili bir konuşma nasıl olmalıdır? | |
4 | Konuşma Türleri, Hazırlıklı ve Hazırlıksız konuşma türleri | |
5 | Ses? Sesin nitelikleri, Nefes? Doğru Nefes Alma, Ses Nefes İlişkisi | |
6 | Vurgu, Vurgu Çeşitleri, Tonlama, Duraklama, Ses Bükümü, İyi bir konuşma sesinin özellikleri | |
7 | Telaffuz? Telaffuz ve Dilin özellikleri, Boğumlama ve Boğumlama Kusurları | |
8 | Beden Dili neden gerekli? Beden Dilinde İstenmeyen Davranışlar, Beden dilinin temel ve alt öğeleri | |
9 | Yapıcı beden dili, iş hayatında beden dili | |
10 | Ara sınav | |
11 | Anlatımda açıklık ve imge, jest, mimik ve bedenin bir bütün olarak sözle uyumu | |
12 | Motive edici bir öğe olarak iletişim, Motivasyonu etkileyen kişisel faktörler, motivasyon türleri | |
13 | Empati ve ilişkili kavramlar, empatik iletişim | |
14 | Sağlık iletişimi ve modelleri , hastalara yaklaşımımız nasıl olmalıdır? |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Diksiyon, Güzel ve Etkili Konuşma , Hamza Uğurlu, Hayat Yayınları, 2016
Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Ali Kaya, Salon Yayınları, 2016 Etkili İletişim, Ed. Uğur Demiray, Pegem Yayınları, 2019 Etkili İletişim, Ed. Bülent Güven , Pegem Yayınları, 2016
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kaanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yeilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda hasta hakları, sosyal sorumluluk,evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilgi ve bilincine sahip olmak | X | |||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği , çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisini kazanmak | ||||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |