| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Klavye Teknikleri | MYO 143 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilere on parmak klavye kullanabilme yeteneği kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Q klavyeyi 10 parmak kullanabilmesi için gerekli bilgi ve teknikleri içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Q klavye temel sıra tuşlarını tanır. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 3 | Q klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi, |
| 4 | Tablo düzenleme becerisi kazanır. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 5 | Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 6 | Hesap makinesini hızlı kullanır. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 7 | Kamu ve Özel Sektörler için Q Klavye Kullanmanın Önemi. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
| 8 | Harflerin Yerleri ve Yazım Şekilleri | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 9 | Sağ ve Sol El Yazım Çalışmaları. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
| 10 | Türkçe Cümle Çalışmaları. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
| 11 | İngilizce Cümle Çalışmaları. | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
| 12 | İngilizce ve Türkçe Yazım Çalışmaları. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 13 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, |
| 14 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar ve klavye kavramları ve 10 parmak klavye kullanmanın faydaları | |
| 2 | Bilgisayarda yazı yazmaya hazırlık ve doğru oturuş şekilleri | |
| 3 | Microsoft word yazı programının kullanımına yönelik küçük ipuçları | |
| 4 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | |
| 5 | Üst sıra tuşlarının kullanımı | |
| 6 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | |
| 7 | Klavyede noktalama işaretlerinin kullanımı | |
| 8 | Klavyede rakamlar ve sembollerin kullanımı | |
| 9 | Serbest hızlı yazı yazma çalışmaları | |
| 10 | Ara sınav | |
| 11 | Yazım yanlışları ve hız hesaplamaları | |
| 12 | İş yazıları örnekleri hazırlama | |
| 13 | Tablo ve şekilli metin yazma | |
| 14 | Yabancı dilde metin yazma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Menekşe Tarhan Öztoprak, Öznur Koç, Klavye Teknikleri, Bilgisayarda 10 Parmak F Klavye kullanımı, Ankara , 2007 ;Nuray KESKİN: Klavye Teknikleri, 10 Parmak F Klavye kullanımı, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kaanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | ||||||
| 6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yeilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak | ||||||
| 8 | Tarihi değerlere saygılı, Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda hasta hakları, sosyal sorumluluk,evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilgi ve bilincine sahip olmak | ||||||
| 9 | İş hukuku ve iş güvenliği , çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak | ||||||
| 10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisini kazanmak | ||||||
| 11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | |||||||||||
| 2 | Q klavye temel sıra tuşlarını tanır. | |||||||||||
| 3 | Q klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | |||||||||||
| 4 | Tablo düzenleme becerisi kazanır. | |||||||||||
| 5 | Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | |||||||||||
| 6 | Hesap makinesini hızlı kullanır. | |||||||||||
| 7 | Kamu ve Özel Sektörler için Q Klavye Kullanmanın Önemi. | |||||||||||
| 8 | Harflerin Yerleri ve Yazım Şekilleri | |||||||||||
| 9 | Sağ ve Sol El Yazım Çalışmaları. | |||||||||||
| 10 | Türkçe Cümle Çalışmaları. | |||||||||||
| 11 | İngilizce Cümle Çalışmaları. | |||||||||||
| 12 | İngilizce ve Türkçe Yazım Çalışmaları. | |||||||||||
| 13 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. | |||||||||||
| 14 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||