| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Hizmetlerinde Araştırma Yöntemleri | TDS 111 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | -Öğrencilere bilimsel araştırma zihniyetini kazandırarak, yapacakları her türlü araştırmada, yöntem ve yaklaşım konularında bilgili olmalarını sağlamaktır. -Öğrencilere, araştırmalarda istatistiksel yöntemleri doğru seçmeleri ve sonuçları doğru yorumlamalarını öğretmek ve bu yönde beceri kazanmalarını sağlamaktır |
| Dersin İçeriği | Bilim ve sağlık hizmetlerinde araştırmanın doğası; Araştırma konusu belirleme, literatür tarama ve inceleme; Araştırmanın amacı, araştırma soruları, hipotezler ve sınırlılıklar; Araştırma tasarımları; Örnekleme; Veri toplama yöntem ve araçları; Verilerin analizi ve yorumlanması; Araştırma raporunu yazma ve yayınlama; Sağlık hizmetlerinde araştırma ve etik |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bir araştırmada gerekli olan kavramsal yapıları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
| 2 | Farklı konulardaki verileri görsel olarak tanımlar, özetler ve görsel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Uygun yöntemlerle verileri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Verileri uygun yöntemlerle analizi ve yorumlamasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Araştırma raporu hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Mevcut verileri yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim ve sağlık hizmetlerinde araştırmanın doğası | |
| 2 | Araştırma konusu belirleme, literatür tarama ve inceleme | |
| 3 | Araştırmanın amacı, araştırma soruları, hipotezler ve sınırlılıklar | |
| 4 | Araştırma tasarımları | |
| 5 | Araştırma tasarımları | |
| 6 | Araştırma tasarımları | |
| 7 | Örnekleme | |
| 8 | Veri toplama yöntem ve araçları | |
| 9 | Veri toplama yöntem ve araçları | |
| 10 | Yıl içi Sınavı | |
| 11 | Verilerin analizi ve yorumlanması | |
| 12 | Araştırma raporunu yazma ve yayınlama | |
| 13 | Araştırma raporunu yazma ve yayınlama | |
| 14 | Sağlık hizmetlerinde araştırma ve etik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1] Özgür, Servet; Sağlık alanında araştırma yöntemleri, Güneş Tıp Kitabevleri, 2009. 2] Al, Hamza; Araştırma yöntemleri, Sakarya Yayıncılık, 2010. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kaanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | ||||||
| 6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yeilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak | X | |||||
| 8 | Tarihi değerlere saygılı, Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda hasta hakları, sosyal sorumluluk,evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilgi ve bilincine sahip olmak | ||||||
| 9 | İş hukuku ve iş güvenliği , çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak | X | |||||
| 10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisini kazanmak | X | |||||
| 11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bir araştırmada gerekli olan kavramsal yapıları tanır. | |||||||||||
| 2 | Farklı konulardaki verileri görsel olarak tanımlar, özetler ve görsel olarak açıklar. | |||||||||||
| 3 | Uygun yöntemlerle verileri analiz eder. | |||||||||||
| 4 | Verileri uygun yöntemlerle analizi ve yorumlamasını yapar. | |||||||||||
| 5 | Araştırma raporu hazırlar. | |||||||||||
| 6 | Mevcut verileri yorumlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 104 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||