| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Spor Etiği | UFM 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Ender Büyüközkara, Arş. Gör. Bahadır Karadağ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Spor ve sporculuk kavramlarını ele alıp bunların etik problemlerle bağlantısını incelemek. |
| Dersin İçeriği | Spor tarihi; Sporda ırkçılık, cinsiyet ayrımcılığı ve şiddetin eleştirisi; spor etiği üzerine tartışmalar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Spor ve etik ilişkisini öğrenir. | ||
| 2 | Sporda karşılaşılan etik problemleri belirler. | ||
| 3 | İyi bir sporcuda olması gereken etik yükümlülükleri anlar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Spor Tarihi | |
| 2 | Spor ve etik ilişkisi | |
| 3 | İyi sporcu kimdir? | |
| 4 | Spor ve centilmenlik | |
| 5 | Sporcunun ahlaki gelişimi | |
| 6 | Sporcu ve toplumsal sorumluluk | |
| 7 | Spor ve ırkçılık | |
| 8 | Spor ve cinsiyet ayrımcılığı | |
| 9 | Spor ve cinsiyet ayrımcılığı | |
| 10 | Spor ve şiddet | |
| 11 | Spor ve şiddet | |
| 12 | Spor etiği üzerine tartışmalar | |
| 13 | Spor etiği üzerine tartışmalar | |
| 14 | Spor etiği üzerine tartışmalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | William Morgan, Ethics in Sport, 2007 Mehmet Şahin,Spor Ahlakı ve Sorunları, 2009 Erdoğan Arıpınar ve Bilge Donuk, Fair Play: Spor Yönetimi ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar, 2011 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 4 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemleri tespit edebilir. | ||||||
| 5 | İş hayatındaki etik problemler üzerine düşünebilir | ||||||
| 6 | Birçok toplumsal tartışmanın, felsefenin eleştirel yaklaşımıyla aydınlatılabileceğini kavrar. | ||||||
| 7 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemlere yapıcı bir katkı sağlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Spor ve etik ilişkisini öğrenir. | ||||
| 2 | Sporda karşılaşılan etik problemleri belirler. | ||||
| 3 | İyi bir sporcuda olması gereken etik yükümlülükleri anlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 189 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||