| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ekoloji ve Etik | UFM 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Ender Büyüközkara, Arş. Gör. Bahadır Karadağ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çevre sorunları hakkında düşünmek ve günümüz toplumlarında ortaya çıkan çevre problemleri hakkında çözümlemeler yapmak; çevre-teknoloji ve çevre-bilim ilişkilerini analiz etmek. |
| Dersin İçeriği | Çevre kirliliği; biyosentrizm; antroposentrizm; biyoçeşitlilik; nüfus artışı;. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çevre ve bilim ilişkisini kavrar. | ||
| 2 | Çevre ve teknoloji ilişkisini kavrar. | ||
| 3 | Çevre sorunları hakkında düşünebilir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ekoloji ve Çevre Etiği | |
| 2 | Metaetik ve Normatif Etik | |
| 3 | Nüfus artışı,tüketim ve çevre kirliliği | |
| 4 | Küresel Kapitalizm, sürdürülebilirlik ve gelişme | |
| 5 | Gıda üretiminin etiği | |
| 6 | Ekofeminist felsefe ve Etik | |
| 7 | E.O.Wilson ve Biyofili Kuramı | |
| 8 | İklim değişikliğine etik yaklaşımlar | |
| 9 | Biyoçeşitlilik ve türlerin yok oluşu | |
| 10 | Biyosentrizm | |
| 11 | Antroposentrizm ve Etik | |
| 12 | Dinler, Ekoloji ve Etik | |
| 13 | Çevre ve teknoloji ilişkisi | |
| 14 | Çevre, gelecek nesiller ve etik yükümlülük |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 4 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemleri tespit edebilir. | ||||||
| 5 | İş hayatındaki etik problemler üzerine düşünebilir | ||||||
| 6 | Birçok toplumsal tartışmanın, felsefenin eleştirel yaklaşımıyla aydınlatılabileceğini kavrar. | ||||||
| 7 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemlere yapıcı bir katkı sağlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çevre ve bilim ilişkisini kavrar. | ||||
| 2 | Çevre ve teknoloji ilişkisini kavrar. | ||||
| 3 | Çevre sorunları hakkında düşünebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 173 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||