| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Meslek Etiği | UFM 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Ender Büyüközkara, Arş. Gör. Bahadır Karadağ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Temel ahlak felsefesi yaklaşımlarının mesleki pratik bağlamında ele alınıp yorumlanması, meslek hayatındaki sorunların ahlaki bir çerçevede değerlendirilip tartışılması, mesleki kavramlar hakkında etik bir bakış açısı kazanılması |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Meslek Etiği tanımı | |
| 2 | Temel Ahlak Felsefelerinin Meslek Etiğine Yansımaları | |
| 3 | Temel Ahlak Felsefelerinin Meslek Etiğine Yansımaları | |
| 4 | Meslek Etiği’nin evrimi | |
| 5 | Meslek Etiği’nin evrimi | |
| 6 | Bir etik problemi olarak karar verme ve uygulama, ikilem örnekleri | |
| 7 | Bir etik problemi olarak karar verme ve uygulama, ikilem örnekleri | |
| 8 | Örgütlenme yapısı, hiyerarşi ve liderliğin meslek etiğine etkileri | |
| 9 | Örgütlenme yapısı, hiyerarşi ve liderliğin meslek etiğine etkileri | |
| 10 | Bireysel ve kurumsal kimlik ilişkisi | |
| 11 | Sosyal sorumluluk | |
| 12 | Fırsat, rekabet ve mücadele | |
| 13 | Mobbing | |
| 14 | Mesleki yozlaşma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | P. Singer, Applied Ethics, Oxford University, 1986. Elizabeth Tierney,İş Ahlakı, 1997 Harun Tepe, Etik ve Meslek Etikleri, Ankara 2000 Helen Molesworth, M. Darsie Alexander ve Julia Bryan-Wilson, Work Ethic, 2003 Mahmut Arslan, İş ve Meslek Ahlakı, Ankara, 2005 Alptekin Sökmen ve Serdar Tarakçıoğlu, Mesleki Etik, Ankar, 2011 Demet Çakıroğlu ve Nuran Öztürk Başpınar, Meslek Etiği, 2012 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 4 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemleri tespit edebilir. | ||||||
| 5 | İş hayatındaki etik problemler üzerine düşünebilir | ||||||
| 6 | Birçok toplumsal tartışmanın, felsefenin eleştirel yaklaşımıyla aydınlatılabileceğini kavrar. | ||||||
| 7 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemlere yapıcı bir katkı sağlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 168 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||