| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mantık ve Düşünce | UFM 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Ender Büyüközkara, Arş. Gör. Bahadır Karadağ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Felsefi düşüncede mantıki yapının öneminin kavranması, temel mantık kavramlarının tanıtılması ve bu kavramlar çerçevesinde akıl yürütmenin yapısının çözümlenmesi. |
| Dersin İçeriği | Mantığım temel kavramları, doğru akıl yürütmenin kuralları, güncel örnekler ışığında safsatalar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mantık problemlerini tanır. | ||
| 2 | Temel felsefe kavramlarını kavrar ve birbirleriyle ilişkilendirir. | ||
| 3 | Doğru ve tutarlı düşünür | ||
| 4 | Kavramları doğru tanımlar | ||
| 5 | Akıl yürütmeyi geliştirir | ||
| 6 | Dil ve düşünce arasındaki ilişkiyi kavrar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Düşünme ve Düşünce Farkı | |
| 2 | Düşüncenin İncelenmesi ve Mantık | |
| 3 | Düşüncenin Unsurları: Kavram | |
| 4 | Kavram İncelemeleri ve Kavram Çeşitleri | |
| 5 | Kavram ve Önerme | |
| 6 | Önerme İncelemeleri ve Önerme Çeşitleri | |
| 7 | Tanımlama | |
| 8 | Sınıflandırma ve Bölme | |
| 9 | Akıl Yürütme Çeşitleri: Endüksiyon | |
| 10 | Akıl Yürütme Çeşitleri: Dedüksiyon | |
| 11 | Akıl Yürütme Çeşitleri: Analoji | |
| 12 | Metin İncelemeleri | |
| 13 | Metin İncelemeleri | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Necati Öner, Klasik Mantık, Vadi Yayınları Antony Flew, Dosdoğru Düşünmenin Yolu, Liberte Yayınları. Alev Alatlı, Safsata Kılavuzu |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 4 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemleri tespit edebilir. | ||||||
| 5 | İş hayatındaki etik problemler üzerine düşünebilir | ||||||
| 6 | Birçok toplumsal tartışmanın, felsefenin eleştirel yaklaşımıyla aydınlatılabileceğini kavrar. | ||||||
| 7 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemlere yapıcı bir katkı sağlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mantık problemlerini tanır. | ||||
| 2 | Temel felsefe kavramlarını kavrar ve birbirleriyle ilişkilendirir. | ||||
| 3 | Doğru ve tutarlı düşünür | ||||
| 4 | Kavramları doğru tanımlar | ||||
| 5 | Akıl yürütmeyi geliştirir | ||||
| 6 | Dil ve düşünce arasındaki ilişkiyi kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 163 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||