Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi ve Sorun Çözme | IHR 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KADRİYE KOBAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Halkla ilişkiler uygulamalarında krizin nasıl yönetileceğini uygulama ve örneklerle çalışmak. Sorunun krize dönüşmeden nasıl çözümlenmesi gerektiğinin irdelenmesi. |
Dersin İçeriği | Sorunu ortaya çıkaran unsurlar, sorun çözme becerileri,sorunların krize dönüşümü, krizin temel özellikleri, kriz çeşitleri, kriz analizi, kriz çözme yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Krizin unsurlarını sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Krizin çözüm yöntemlerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Krizi tanımlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Sorun ve kriz arasındaki farkı tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Kriz planı hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sorunu ortaya çıkaran unsurlar | |
2 | Sorun çözme becerileri | |
3 | Sorunların krize dönüşümü | |
4 | Krizin temel özellikleri | |
5 | Kriz çeşitleri | |
6 | Kriz Analizi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kriz yönetiminin adımları | |
9 | Kriz yönetiminde yapılması ve yapılmaması gerekenler | |
10 | Kriz komitesi | |
11 | Krizde senaryo değerlemesi | |
12 | Kriz çözme yöntemleri | |
13 | Uygulama, izleme ve revizyon | |
14 | Proje sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İrfan Erdoğan (2008), Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara. Jack Z. Sissors ve Roger B. Baron (2002). Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, MediaCat. Sally Stewart (2004)i Medya ile İlişkiler Rehberi, MediaCat Philip Kotler (199) Kotler ve Pazarlama, (çev. Ayşe Özyağcılar) Sistem Yayıncılık Peter F. Drunker (1996), Etkin Yöneticilik (çev.Ahmet Özden-Nuray Tunalı), Eti Kitapları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | ||||||
3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | ||||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | ||||||
5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | ||||||
6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | ||||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | ||||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | ||||||
10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 2 | 15 | 30 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |