| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Coğrafi Bilgi Sistemleri | KDP 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CERCİS İKİEL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Gülbahar Genel |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Coğrafi bilgi sistemleri ile ilgili temel kavramların, CBS nin gerekliliğinin,başlıca kullanım alanlarının öğretilmesi, Kentsel Dönüşümle ilgili konularda CBS yi kullanmayı öğretmek |
| Dersin İçeriği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavram ve yazılımların tanıtımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Coğrafi bilgi sisteminin (CBS) temel kavramları ve tarihsel gelişimini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 2 | CBS unsurlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Veri toplama ve veri giriş yöntemlerini sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Coğrafi bilgi sisteminin gerekliliğini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 5 | CBS´nin uygulama alanlarına örnekler verir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 6 | CBS ile yapılmış çalışmaları yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | CBS nedir, hangi bilim dallarına hitap eder? | |
| 2 | Niçin CBS? CBS için ihtiyaçlar | |
| 3 | CBS´nin tarihçesi | |
| 4 | CBS´nin metodolojisi, uygulamalara etki eden faktörler | |
| 5 | Veri toplama yöntemleri: Arazi çalışmaları | |
| 6 | Küresel konum belirleyici (GPS), Takeometrik ölçme, Jeofizik ölçme yöntemleri | |
| 7 | Uzaktan algılama yöntemleri | |
| 8 | Kopyalama ve çevirim ile veri temini: Sayısallaştırıcı, optik okuyucu | |
| 9 | İstatistik ve metinsel veriler | |
| 10 | Veri giriş yöntemleri | |
| 11 | Klavye ve optik okuyucu kullanılarak yapılan veri girişi | |
| 12 | Verileri görüntüleme | |
| 13 | CBS de mesleki etik | |
| 14 | CBS ve Kentsel Dönüşüm |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | H. TUROĞLU,2000,Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Temel Esasları, Çantay Kitabevi |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1. Kentsel Dönüşüm uygulamalarının bir kent için önemini öğrenir | ||||||
| 2 | 2. Kentlerin en önemli gereksinimlerinden biri olan değişim ve dönüşüm sorunsalını değişik boyutlarıyla kavrar | ||||||
| 3 | 3. Kentsel Dönüşüm uygulamalarını, süreçlerini ve ortaya çıkabilecek olası sonuçlarını detaylı bir şekilde öğrenir | ||||||
| 4 | 4. Sorunlara farklı bakış açılarıyla bakmayı ve özgün çözümler üretme becerisi kazandırır | ||||||
| 5 | 5. Bilimsel etik değerlere verilen önemi kavrar | ||||||
| 6 | 6. Kent, kentleşme ve kentsel dönüşüme ilişkin son gelişmeleri kavrar ve bu alanda güncel konuları takip etme becerisi kazandırır | ||||||
| 7 | 7. Kentsel Dönüşümle ilgili bilgi üretmenin bilimsel ilkelerini öğrenir | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Coğrafi bilgi sisteminin (CBS) temel kavramları ve tarihsel gelişimini bilir | |||||||
| 2 | CBS unsurlarını bilir | |||||||
| 3 | Veri toplama ve veri giriş yöntemlerini sınıflandırır | |||||||
| 4 | Coğrafi bilgi sisteminin gerekliliğini tartışır | |||||||
| 5 | CBS´nin uygulama alanlarına örnekler verir | |||||||
| 6 | CBS ile yapılmış çalışmaları yorumlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
| Ödev | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 196 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||