| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Metropoliten Planlama | KDP 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Selin Başcan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı planlama, bölge ve metropoliten planlamayı öğretip bu konudaki sorunlarda analizler yapacak ve çözüm üretecek kişiler yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Bölge kavramı, metropol kent kavramı, Bölgesel kalkınma politikaları, Bölge planlama yaklaşımları, Türkiye de bölge planlama yaklaşımları, Metropoliten kentin sosyal ekonomik yapısı, Yasal, yönetsel ve kurumsal açıdan metropoliten planlama . |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bölge ve metropol kent kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Bölge planlama, metropoliten kent planlama ve planlama hiyerarşisi ilişkisini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Bölgesel kalkınma politikalarını tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Bölgesel kurumlaşma ve planlama ilişkisini analiz edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Bölgesel kalkınma ve bölge planlama sorunlarının değerlendirilmesini yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Metropoliten kentin sosyal ekonomik yapısını değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Yasal, yönetsel ve kurumsal açıdan metropoliten planlamayı açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Metropoliten kent planlama süreci ve aşamalarını açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bölge kavramı, metropol kent kavramı | |
| 2 | Bölge planlama, metropoliten kent planlama ve planlama hiyerarşisi ilişkisi | |
| 3 | Bölgesel kalkınma politikaları | |
| 4 | Bölge planlama yaklaşımları | |
| 5 | Bölgesel kurumlaşma ve planlama ilişkisi | |
| 6 | Türkiye de bölge planlama yaklaşımları | |
| 7 | Bölgesel kalkınma ve bölge planlama sorunlarının değerlendirilmesi | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Metropoliten kentin sosyal ekonomik yapısı | |
| 10 | Yasal, yönetsel ve kurumsal açıdan metropoliten planlama (1) | |
| 11 | Yasal, yönetsel ve kurumsal açıdan metropoliten planlama (2) | |
| 12 | Metropoliten kent planlama süreci ve aşamaları | |
| 13 | Bölge ve metropoliten planlamada uygulama sorunları | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - Orhan Göçer, Metropoliten Planlama. |
| Ders Kaynakları | - İlhan Tekeli. Mekan Organizasyonlarına Makro Yaklaşım. Türkiye üzerine bir deneme. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayın No 28 . Ankara 1979. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1. Kentsel Dönüşüm uygulamalarının bir kent için önemini öğrenir | X | |||||
| 2 | 2. Kentlerin en önemli gereksinimlerinden biri olan değişim ve dönüşüm sorunsalını değişik boyutlarıyla kavrar | X | |||||
| 3 | 3. Kentsel Dönüşüm uygulamalarını, süreçlerini ve ortaya çıkabilecek olası sonuçlarını detaylı bir şekilde öğrenir | X | |||||
| 4 | 4. Sorunlara farklı bakış açılarıyla bakmayı ve özgün çözümler üretme becerisi kazandırır | X | |||||
| 5 | 5. Bilimsel etik değerlere verilen önemi kavrar | X | |||||
| 6 | 6. Kent, kentleşme ve kentsel dönüşüme ilişkin son gelişmeleri kavrar ve bu alanda güncel konuları takip etme becerisi kazandırır | X | |||||
| 7 | 7. Kentsel Dönüşümle ilgili bilgi üretmenin bilimsel ilkelerini öğrenir | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bölge ve metropol kent kavramını tanımlar. | |||||||
| 2 | Bölge planlama, metropoliten kent planlama ve planlama hiyerarşisi ilişkisini açıklayabilir. | |||||||
| 3 | Bölgesel kalkınma politikalarını tartışabilir. | |||||||
| 4 | Bölgesel kurumlaşma ve planlama ilişkisini analiz edebilir | |||||||
| 5 | Bölgesel kalkınma ve bölge planlama sorunlarının değerlendirilmesini yapabilir. | |||||||
| 6 | Metropoliten kentin sosyal ekonomik yapısını değerlendirebilir. | |||||||
| 7 | Yasal, yönetsel ve kurumsal açıdan metropoliten planlamayı açıklayabilir. | |||||||
| 8 | Metropoliten kent planlama süreci ve aşamalarını açıklayabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|