| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çevre Sorunları | KDP 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin BAŞCAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kentsel dönüşüm ve çevre sorunları ilişkisini irdelemek, değerlendirmek, çevre sorunlarının çeşitli boyutlarını kentsel dönüşüm uygulamaları bağlamında incelemektir. |
| Dersin İçeriği | Çevre politikaları, çevre sorunları ve uluslararası kuruluşlar, çevre sorunlarına yönelik temel uluslararası belgeler, kentsel dönüşümle ortaya çıkan çevre sorunları ve çözümler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çevre ile ilgili kuramsal yaklaşımları ve temel kavramları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Çevre ve ekolojik sorunların tarihsel gelişimini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 3 | Çevre ve insan merkezli yaklaşımları analiz eder ve karşılaştırma imkanı bulur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 4 | Çevre Sorunları ve Çevre Kirliliği kavramlarını birbirinden ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 5 | Kentsel dönüşüm ve çevre sorunları ilişkisini incelemeyi sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çevre kavramı ve felsefi boyutu | |
| 2 | Çevre-ekonomi ilişkisi | |
| 3 | Temel çevre sorunları ve nedenleri | |
| 4 | Çevre ve hukuki boyut | |
| 5 | Çevreye yönelik yasal düzenlemelerin kentsel dönüşüm açısından incelenmesi | |
| 6 | Çevre ile ilgili yetkili kurum ve kuruluşlar | |
| 7 | Türkiye´de çevre politikalarının genel görünümü | |
| 8 | ÇED süreci | |
| 9 | vize | |
| 10 | Çevre ve çevre sorunlarının uluslararası boyutu | |
| 11 | Çevreci akımlar ve felsefi boyutu | |
| 12 | Çevre sorunları ve toplum | |
| 13 | Çevre sorunlarıyla mücadelede mevcut sorunlar ve çözüm önerileri | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Çevre Politikası, Ruşen Keleş, Can Hamamcı, Aykut Çoban, İmge Kitabevi Yayınları |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1. Kentsel Dönüşüm uygulamalarının bir kent için önemini öğrenir | X | |||||
| 2 | 2. Kentlerin en önemli gereksinimlerinden biri olan değişim ve dönüşüm sorunsalını değişik boyutlarıyla kavrar | X | |||||
| 3 | 3. Kentsel Dönüşüm uygulamalarını, süreçlerini ve ortaya çıkabilecek olası sonuçlarını detaylı bir şekilde öğrenir | X | |||||
| 4 | 4. Sorunlara farklı bakış açılarıyla bakmayı ve özgün çözümler üretme becerisi kazandırır | X | |||||
| 5 | 5. Bilimsel etik değerlere verilen önemi kavrar | X | |||||
| 6 | 6. Kent, kentleşme ve kentsel dönüşüme ilişkin son gelişmeleri kavrar ve bu alanda güncel konuları takip etme becerisi kazandırır | X | |||||
| 7 | 7. Kentsel Dönüşümle ilgili bilgi üretmenin bilimsel ilkelerini öğrenir | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çevre ile ilgili kuramsal yaklaşımları ve temel kavramları öğrenir | |||||||
| 2 | Çevre ve ekolojik sorunların tarihsel gelişimini öğrenir | |||||||
| 3 | Çevre ve insan merkezli yaklaşımları analiz eder ve karşılaştırma imkanı bulur | |||||||
| 4 | Çevre Sorunları ve Çevre Kirliliği kavramlarını birbirinden ayırt eder | |||||||
| 5 | Kentsel dönüşüm ve çevre sorunları ilişkisini incelemeyi sağlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
| Toplam İş Yükü | 176 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||