| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Topluma Hizmet Uygulamaları | YBP 116 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerimize toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini desteklemek amacıyla toplumsal bilincin uygulmalı olarak kazandırılmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Toplum ve toplumla ilgili kavramları benimsemek Gönüllük esasına bağlı olmak şartı iile topluma hizmet anlayışı ile uygun kurumlarda resmi izinler doğrultusundsa gönüllü olarak aktif görev almak.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Topluma hizmet uygulamalarını ve bunlarla ilgili kurumları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 2 | Okul ve sosyal çevre ilişkisini kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 3 | Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlayıp uygular | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Farklı sosyal modelleri ve yaşantı şekillerini kavramasının artması sonucunda öğrencinin yaşantısını zenginleştiren, başkalarını düşünen bir tutum geliştirir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 7 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 8 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 9 | Başkalarının ihtiyaçlarına cevap vermek için gönüllülük ilkesini ve bu konudaki becerilerini geliştirir | Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 10 | Öğrenci kendindeki kazanımları farkeder | Soru-Cevap, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 11 | Proje ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 12 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıların düzenlenmesini sağlar. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 13 | Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 14 | Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriğinin tanıtılması ve toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi | |
| 2 | Topluma hizmet uygulamalarının hangi alanlarda olabileceği ve bu uygulamaların öneminin dair tartışmanın yapılması. | |
| 3 | tüm öğrencilerin yer aldığı bir sınıf projesi konusu belirleyip, planlamasını hazırlmak | |
| 4 | planlanan sınıf projesini uygulayıp konuyla ilgili kazanımların incelenmesi değerlendirme | |
| 5 | Çeşitli kurumların topluma hizmet kurumlarının çalışmalarının ve faaliyet alanlarının incelenmesi. ve bireysel olarak bu kurumlarda gönüllü olarak yer almak için ve ya bireysel olarak hazırlanacak projenin teklif formunu hazırlaması | |
| 6 | Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
| 7 | Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
| 8 | Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
| 9 | planlanan sınıf projesini uygulayıp konuyla ilgili kazanımların incelenmesi değerlendirmesi. Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
| 10 | ara sınav | |
| 11 | Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak | |
| 12 | Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak | |
| 13 | Tamamlanan proje çalışmalarının süreç ve sonuç raporlarına dair dair sunumlarının yapılması | |
| 14 | Tamamlanan proje çalışmalarının süreç ve sonuç raporlarına dair dair sunumlarının yapılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 4 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 6 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
| 10 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. | X | |||||
| 11 | Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak. | X | |||||
| 12 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak. | ||||||
| 13 | Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
| 14 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak. | ||||||
| 15 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Topluma hizmet uygulamalarını ve bunlarla ilgili kurumları açıklar | |||||||||||||||
| 2 | Okul ve sosyal çevre ilişkisini kurar. | |||||||||||||||
| 3 | Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlar. | |||||||||||||||
| 4 | Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlayıp uygular | |||||||||||||||
| 5 | Farklı sosyal modelleri ve yaşantı şekillerini kavramasının artması sonucunda öğrencinin yaşantısını zenginleştiren, başkalarını düşünen bir tutum geliştirir. | |||||||||||||||
| 6 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | |||||||||||||||
| 7 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | |||||||||||||||
| 8 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | |||||||||||||||
| 9 | Başkalarının ihtiyaçlarına cevap vermek için gönüllülük ilkesini ve bu konudaki becerilerini geliştirir | |||||||||||||||
| 10 | Öğrenci kendindeki kazanımları farkeder | |||||||||||||||
| 11 | Proje ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | |||||||||||||||
| 12 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıların düzenlenmesini sağlar. | |||||||||||||||
| 13 | Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar | |||||||||||||||
| 14 | Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| Toplam | 10 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 107 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||