Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
I. Ders Kurulu (Hücre Bılımı I) TIP 1100 0 92 + 12 10 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GAMZE GÜNEY ESKİLER
Dersi Verenler Prof.Dr. SÜLEYMAN KALELİ, Doç.Dr. GAMZE GÜNEY ESKİLER,
Dersin Yardımcıları

 

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tıp Fakültesi 1. Sınıf öğrencilerinin bu ders kurulu sonunda, organizmanın temel kimyasal yapısı ve fonksiyonel grupları hakkında bilgi sahibi olacaklar, hücre elemanlarının yapısı ve işlevlerini kavrayacaklar. Sağlıkla ilgili temel kavramlar üzerinde bilgi edinecekler. Ayrıca davranış bilimlerinin biyolojik ve psikolojik temellerini öğrenecektir

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Organik bileşiklerin yapısını ve fonksiyonunu tanımlayabilecek Anlatım, Sınav,
2 Enzimlerin genel özelliklerini, sınıflandırılması ve etki mekanizmalarını kavrayabilecek Anlatım, Sınav,
3 Vitaminler ve fonksiyonları, membranların yapı taşları ve genel özelliklerini öğrenebilecek Anlatım, Sınav,
4 Latince tıp terminolojisini anlayabilecek Anlatım, Sınav,
5 Hücrenin organizmadaki yerini, evrimsel oluşumunu, metabolizmasını, yapısını, organellerini, hücreyi oluşturan temel öğeleri makro (polimer) ve mikro (monomer) düzeyde kavrayabilecek ve hücre zarlarının yapı ve işleyişini öğrenebilecek Anlatım, Sınav,
6 Psikolojinin tarihsel gelişimi ve uygulama alanlarının tıpla ilişkisini öğrenebilecek, davranışın psikolojik ve biyolojik belirleyicileri, sağlık, hastalık ve iyileştiricilik kavramlarını tanımlayabilecek Anlatım, Sınav,
7 Davranış bilimlerinin biyolojik ve psikolojik temellerini kavrayabilecek ve bilinç, farkındalık, duygulanım, bellek ve algı gibi kavramların uygulama alanlarını açıklayabilecek Anlatım, Sınav,
8 Hücre ve onun alt bileşenlerinin gelişim, yapı ve fonksiyonlarını tanımlayabilecek ve belirleyebilecek Anlatım, Sınav,
9 Hücrenin biyokimyasal süreçlerini değerlendirebilecek ve temel genetik mekanizmaları kavrayabilecek Anlatım, Sınav,
10 Biyofiziksel temel kavramları tanımlayabilecek Anlatım, Sınav,
11 Biyoenerjetiğin ve termodinamiğin kanunlarını ve canlılarda enerji akışını açıklayabilecek Anlatım, Sınav,
12 Suyun canlılar için önemini tartışabilecek Anlatım, Sınav,
13 Enzim ve koenzimlerin yapısal özellikleri, fonksiyonları ve düzenlenmesiyle ilişkili bilgileri anlatabilecek Anlatım, Sınav,
14 Asit baz dengesi, titrasyon ve tampon çözelti hazırlama, su iyonlaşması çözünürlük kavramlarını tanımlayabilecek Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Biyokimya ve tıp, Psikoloji ve Davranış Bilimleri, Ölüm, Hücre oluşumu bilimi, Su, iyonlaşması, çözünürlük, asitler ve bazlar, Davranışın temelleri, Biyofizige giriş, Hücre bileşenleri, Aminoasitler, Histolojiye Giriş, Bilinç, Oryantasyon, Dikkat
2 Zeka ve yürütücü işlevler, Prokaryot ve ökaryot hücreler, Histolojik Teknikler, Hücre siklusu, Bellek ve Öğrenme, Hücre membranı, Organel yapısı, Algı ve Düşünce, Peptidler ve oligopeptidler, Anotomi terminoloji
3 Psikososyal stres, Davranış ve Genetik, Proteinlerin yapıları, Termodinamik prensipler ve biyoenerjetik, Hücresel enerji ve metabolizması, Davranışın psikodinamik temelleri, Globuler proteinler, Psikoseksüel gelişim dönemleri, Anotomi terminoloji
4 Anotomi terminoloji, Enzimlerin özellikleri, Fibröz proteinler, Hücrede transport ve uyarı iletimi, İnformasyon kuram, Membransız organeller, Benliğin Savunma Düzenekleri, Kişilik Kuramları, Vücut sıvılarının genel bileşimi ve tayin yöntemleri
5 Suda ve yağda çözünen vitaminler, Suyun ve Canlı Yapının Biyofiziksel Özellikleri, Hücre yapışması ve ekstraselüler matriks, Kan Gazları, değerlendirilmesi ve hayati önemi, Nükleus yapısı ve bileşenler, Hücre iskeleti
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir.
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur.
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar.
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)