Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
I. Ders Kurulu (Hastalıkların Biyolojik Temelleri) | TIP 3100 | 0 | 132 + 0 | 9 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu kurulda öğrencilerin; Onkogenez, hücre zedelenmesi, apopitoz gibi temel patolojik kavramları öğrenmesi, sistemlerin flora ve etken açısından değerlendirilebilmesi; bakteri, virus ve mantar gibi etkenlere bağlı hastalık oluşma mekanizmalarını, kanser patogenezini anlaması ve öğrenmesi, kansere neden olabilen mikroorganizmaları tanıması, kanser genetiği, multifaktöriyel ve genetik hastalıkları öğrenmesi, farmakolojide ilaçların etki mekanizmaları, emilimi, atılımı, uygulama yolları, ilaç etkileşimleri, yan etkileri, kontrendikasyonları, antibiyotikleri ve bunlara karşı gelişen direnç mekanizmalarını öğrenmesi, enfeksiyon hastalıklarının tanısında kullanılan yöntemleri öğrenmesi, hastane enfeksiyonlarının tanımını ve genel özelliklerini, döküntülü hastalıklara yaklaşımı öğrenmesi, sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramlarını ve uygulamalarını öğrenmesi, klinik biyokimya ve mikrobiyoloji labaratuvarlarındaki uygulamaları, hasta numunelerinin alınma, saklanma ve labaratuvara ulaştırma koşullarını öğrenmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Enfeksiyon etkenlerinin ve genetik hastalıkların doku ve organ sistemleri üzerinde yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir, | Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
2 | . Bakteri, virüs ve mantarlarla ilgili bilgi sahibi olur, patogenez mekanizmalarını kavrayabilir, | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Enfeksiyon etkenlerinin tanısında kanıta dayalı, etkinliği yüksek yöntemleri seçebilecek, enfeksiyon etkenlerinin tanımlanmasında temel laboratuvar testlerini uygulayabilir, | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Enfeksiyonların tedavisinde kullanılan antimikrobiyal ilaç gruplarını ve etki mekanizmalarını bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Kanserin moleküler temellerini tanımlayabilir. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
6 | Kalıtımın tanımını ve prenatal tanı yöntemlerini bilir | Anlatım, | |
7 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamalarını yapabilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Klinik biyokimya ve mikrobiyoloji labaratuvarlarında değerlendirmek üzere hastadan uygun numune alabilir ve uygun şartlarda transfer edebilir. | Anlatım, | |
9 | Hastane enfeksiyonlarının yönetimini yapabilir. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | ||||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | ||||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | ||||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | ||||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | ||||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | ||||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | ||||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | ||||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | ||||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | ||||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | ||||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | ||||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | ||||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | ||||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | ||||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | ||||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | ||||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|