Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Radyoloji | TIP 409 | 4 | 49 + 16 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET HALİL ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN GÜNDÜZ, Doç.Dr. ALPER KARACAN, Dr.Öğr.Üyesi ASIM ESENKAYA, Dr.Öğr.Üyesi FULDEM MUTLU, Prof.Dr. MEHMET HALİL ÖZTÜRK, Doç.Dr. ONUR TAYDAŞ, Dr.Öğr.Üyesi GÜRKAN DANIŞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Radyoloji klinik dersinin sonunda dönem IV öğrencilerinin; tanısal görüntüleme sürecini iyi kavramalarını, tıbbi görüntülemelerin özelliklerini, üstünlük ve sınırlılıklarını ve algoritmik (izlenmesi gereken yol) özellikleri nedeniyle hangi tetkiki ne zaman istemek gerektiğini bilmelerini sağlamaktır |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sistemlerin radyolojik incelemesinde kullanılan yöntemlerin nasıl yapıldığı, endikasyon ve kontrendikasyonları bilir. Herhangi bir belirti veya bulgu karşısında, radyolojik incelemelerin hangisini, hangi sırayla isteneceğini bilir | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Direkt grafi, ultrasonografi, bilgisayarlı tomografi, manyetik rezonans ve anjiyografi incelemelerinde temel radyolojik bulguları ve elementer lezyonları tanır. Staj sonunda posteroanteriyor akciğer grafisi, kemik grafileri ve direkt karın grafilerini okuyabilir; ileri inceleme yöntemlerinin endikasyonları hakkında da bilgi sahibidir | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Hastanın öykü, klinik ve laboratuvar bulgularını radyolojik bulgularla birleştirerek radyolojik ayırıcı tanı yapma becerisine sahiptir | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Maliyet-etkinlik prensibine uygun incelemeleri öncelikle tercih etme tutumununa sahiptir | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Mümkün olduğu kadar az invazif yöntemleri öncelikle tercih etme tutumunu kazanır | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Radyolojide bulunan cihazları, cihazların teknik özelliklerini, radyolojik tetkiklerin avantaj, dezavantaj ve yan etkilerini sayar | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | Girişimsel radyolojide kullanılan tedavi yöntemleri konusunda bilgi sahibidir | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Meme Görüntüleme, Kardiyak görüntüleme, Gastrointestinal görüntüleme | |
2 | Genitoüriner görüntüleme, Baş boyun görüntüleme, Medikal fizik | |
3 | Nöroradyoloji, Vasküler ve girişimsel radyoloji, Kas iskelet görüntüleme | |
4 | Obstetrik görüntüleme, pediatrik görüntüleme, Toraks görüntüleme | |
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. http://www.learningradiology.com/ 2. https://radiopaedia.org/ 3. https://radiologyassistant.nl/ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | ||||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | ||||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | ||||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | ||||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | ||||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | ||||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | ||||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | ||||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | ||||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|