Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üroloji TIP 517 5 56 + 44 5 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HACI İBRAHİM ÇİMEN
Dersi Verenler Prof.Dr. HASAN SALİH SAĞLAM, Prof.Dr. OSMAN KÖSE, Prof.Dr. FİKRET HALİS, Prof.Dr. AHMET GÖKÇE, Doç.Dr. HACI İBRAHİM ÇİMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

 

Üroloji klminik uygulama programı sonunda öğrencilerin,

1. Hastalar ve yakınlarıyla profesyonel düzeyde iletişim kurabilmeleri,

2. Yetişkin ve çocuklarda genitoüriner sistem hastalıklarının patofizyoloji ve klinik özelliklerini öğrenmeleri ve bunlar arasında bağlantı kurabilmeleri,

3. Sık karşılaşılan ürolojik problemlere birinci basamak hekimi düzeyinde tanı koyabilme, değerlendirebilme, ilk basamak tedavileri düzenleyebilme ve hastaları doğru yerlere yönlendirebilme yeteneğini kazanmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Genitoüriner sistemin anatomi ve fizyolojisini kavrayabilmeleri, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Ürogenital sistem hastalıklarında görülen semptomları tanıyabilme, patofizyolojik ilişkiyi kurabilme ve anamnez alırken hastayı doğru olarak yönlendirebilmeleri, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
3 Kadın ve erkek genital organ muayenesi, parmakla rektal muayene dahil olmak üzere tam bir fizik muayene yapabilmeleri, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Ürolojide sık olarak kullanılan radyolojik görüntüleme yöntemlerini tanıyabilme ve yorumlayabilmeleri, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
5 Ürogenital travmalı ve diğre ürolojik acil hastalara yaklaşımı ve tedavi prensiplerini sayabilmeleri, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
6 Ürogenital sistem enfeksiyonlarının tanı ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili gerekli bilgileri belirtebilmeleri, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
7 Üriner sistem taş hastalığı hakkında bilgilenmeleri, tanı ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmeleri, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
8 Ürogenital sistem tümörleri hakkında genel bir bilgiye sahip olmaları, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
9 Pediatrik ürolojik problemlerin tanı koyulması, değerlendirilmesi ve tedavi prensiplerini öğrenmeleri Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
10 İnfertilite, inkontinans ve nörojen mesane hakkında genel bir bilgiye sahip olma, tanı ve tedavi prensiplerini belirtebilmeleri, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
11 Mesane kateterizasyonunu doğru bir şekilde uygulayabilmeleri, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
12 Parmakla prostat muayenesini doğru bir şekilde yapabilmeleri, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Semptomoloji-semiyoloji
2 Taş hastalığı ve Obstrüktif üropati
3 Benin prostat hipertrofisi
4 Ürolojide tanı yöntemleri
5 Disfonksiyonel işeme
6 Ürolojik tümörler
7 Erkek cinsel işlev bozuklukları, İnkontinansı
8 Üriner enfeksiyonlar
9 Üriner enfeksiyonlar
10 Üriner anomaliler
11 Ürolojik aciller ve travmalar
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Avrupa Üroloji Derneği Kılavuzları

Campbell Walsh Wein Üroloji

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir X
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir X
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur.
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar X
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir X
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. X
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. X
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar X
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)