Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Enfeksiyon Hastalıkları TIP 506 5 44 + 53 5 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ
Dersi Verenler Prof.Dr. OĞUZ KARABAY, Prof.Dr. AZİZ ÖĞÜTLÜ, Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu stajın amacı öğrencilerin ülkemizde toplumda sık görülen, ayaktan izlenebilecek enfeksiyonlarda tanı koyabilen, tedavi düzenleyebilen ve bu hastalıklardan korunmayı başarı ile uygulayabilen; birinci basamakta yönetilemeyecek enfeksiyonların ön tanısını koyup sevk işlemlerini gerçekleştirebilen ve erişkinin acil enfeksiyon süreçlerini birinci basamakta yönetebilen, hekimler yetiştirmektir.

 

Dersin İçeriği

Bu staj, Enfeksiyon Hastalıklarında akılcı Laboratuar kullanımı, Enfeksiyon Hastalıklarında Ayırıcı Tanı, Toplum kökenli akut ateşli hastaya yaklaşım, Toplum kökenli enfeksiyonlarda antimikrobiyal yönetişim, Toplum kökenli enfeksiyon hastalıklarında önleme ve kontrol, Günlük pratikte dezenfeksiyon, antisepsi ve sterilizasyon, Enfeksiyon acilleri: tanı, ayırıcı tanı ve tedavi yaklaşımları, Nedeni bilinmeyen ateş, HIV – AIDS, Merkezi sinir sistemi enfeksiyonları, Sepsis ve septik şok, İshalli hastaya yaklaşım, Akciğer dışı tüberküloz, Kuduz: klinik, tanı ve korunma, Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar : tanı, tedavi, korunma, kontrol, Erişkinde bağışıklama: aşılama ve immunoprofilaksi, Üriner Sistem Enfeksiyonu, Seyahat sağlığı ve ilişkili enfeksiyonlar, Tetanoz: klinik, tanı, tedavi ve korunma, Deri ve yumuşak doku enfeksiyonları ve diyabetik ayak, Selülit, Kemik ve eklem enfeksiyonları, Zoonotik enfeksiyonlar, Üst ve alt Solunum Yolu Enfeksiyonları, enfektif endokardit, Önemli parazit enfeksiyonları, Akut viral hepatitler, Sağlık hizmeti ilişkili enfeksiyonlarda önleme ve kontrol, konularını içermektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hastanın enfeksiyöz hastalıklar açısından değerlendirilmesi Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Bakteriyolojik hastalıkların tanısını koyup tedavisini yapabilme Grup Çalışması, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
3 Viral hastalıkların ayırıcı tanısını yapıp tedavisini uygulayabilme Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Akılcı antibiyotik kullanımı uygulamaları yapabilme Grup Çalışması, Tartışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
5 Periferik yayma, idrar mikroskobisi, gaita mikroskobisi gibi temel mikrobiyolojik tetkikleri değerlendirip, yorumlayabilme Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
6 Vaka örnekleri üzerinden hastalıkların tartışılması Örnek Olay, Grup Çalışması, Sözlü Sınav, Sınav,
7 Hastane enfeksiyonları ve Sterilizasyon süreçleri hakkında fikir sahibi olma Örnek Olay, Grup Çalışması, Tartışma, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Enfeksiyon hastalıklarının genel özellikleri (toplumda bulaşıcı hastalıklarla mücadele edebilme)
2 antimikrobiyal kemoterapi (akılcı ilaç kullanımı)
3 Ateş, nedeni bilinmeyen ateş
4 Toplum kaynaklı sepsis tanınması ve fizyopatolojisi
5 Tetanoz
6 Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, AIDS
7 Akut ve kronik viral hepatitler
8 Üst ve alt solunum yolu enfeksıyonları
9 Enfeksiyöz ishaller
10 Üriner sistem enfeksiyonlu hastaya yaklaşım
11 Deri, yumuşak doku ve kemik enfeksiyonları
12 Erişkin bağışıklaması
13 Enfektif endokardit
14 Kuduz
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

- EKMUD enfeksiyon Hastalıkları kitabı

-Practical Handbook of Microbiology, Fourth Edition (E.Goldman)

Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi, 4. baskı (Ayşe Willke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay)

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir X
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir X
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur.
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir X
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar.
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular X
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)