Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İç Hastalıkları TIP 605 6 0 + 320 11 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAMAD DHEİR
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSTAFA İHSAN USLAN, Prof.Dr. ALİ TAMER, Prof.Dr. AHMET TARIK EMİNLER, Prof.Dr. HAKAN CİNEMRE, Prof.Dr. TEZCAN KAYA, Prof.Dr. CEYHUN VARIM, Prof.Dr. SAVAŞ SİPAHİ, Prof.Dr. AYDIN ŞEREF KÖKSAL, Prof.Dr. İLHAN HACIBEKİROĞLU, Prof.Dr. CEMİL BİLİR, Prof.Dr. AHMET NALBANT, Prof.Dr. HAMAD DHEİR, Prof.Dr. TUBA HACIBEKİROĞLU, Prof.Dr. SELÇUK YAYLACI, Prof.Dr. EMEL GÖNÜLLÜ, Doç.Dr. MUKADDES TOZLU, Doç.Dr. TANER DEMİRCİ,
Dersin Yardımcıları

Yrd.Doç.Dr. Tezcan Kaya

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Staj programı ile iç hastalıkları klinik ve/veya poliklinik ortamında hasta görüşmeleri, hastaya ait verilerin toplanması ve bunların yorumlanması ile hasta yönetimi dahil klinik uygulamaları öğretmek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1. Klinik bir probleme sahip olan hastadan ayrıntılı bir anamnez alabilme Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Performans Görevi,
2 2. Sistemik muayene yapabilme ve hasta anamnezi bağlamında muayene bulgularını yorumlayabilme Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
3 3. İc¸ Hastalıkları ile ilgili birinci basamakta sık karşılaşılan akut ve kronik tıbbi problemlerde tanıya gidebilme ve sorumlu hekimlerin denetimi altında ilk tedaviyi planlayabilme Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Performans Görevi,
4 4. Hasta kayıtlarını tutabilme, sorumlu hekimlerin denetimi altında order düzenleyebilme ve olguları sunabilme Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
5 5. Sık kullanılan laboratuar sonuçlarını ve EKG ile direk grafileri yorumlayabilme Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Performans Görevi, Portfolyo, Proje / Tasarım,
6 6. Damar yolu açabilme, kan gazı alabilme, idrar sondası, nazogastrik tüp ve parasentez gibi uygulamaları yapabilme, IV/IM ve SC tedaviler uygulayabilme Deney / Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Performans Görevi,
7 7. Hasta ve sağlık çalışanları ile uyumlu ve etkili iletişim kurabilme Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 VİZİT, GENEL DAHİLİYE YATAN HASTA TAKİBİ
2 SEMİNER, VİZİT, GENEL DAHİLİYE YATAN HASTA TAKİBİ
3 SEMİNER, VİZİT, NEFROLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM
4 SEMİNER, VİZİT, NEFROLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM
5 SEMİNER, VİZİT, NEFROLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM, GASTROENTEROLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM
6 SEMİNER, VİZİT, GASTROENTEROLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM, ENDOKRİNOLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM
7 SEMİNER, VİZİT, GHEMATOLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM
8 SEMİNER, VİZİT, ONKOLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Teşhiste Temel Bilgi, Filiz Kitabevi, Doç. Dr. Vahe Aliksanyan - Prof. Dr. Ergin Sencer

Cecil Essentials of Medicine, Güneş Tıp Kitapevleri, Ivor Benjamin, Prof. Dr. Serhat ÜNAL

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar X
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir X
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir X
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir X
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. X
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar X
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir X
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir X
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. X
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. X
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar X
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar X
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır X
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir X
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)