| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kısa Yoğun Acil Psikolojik Danışma | RPD 626 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erol UĞUR |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Psikolojik danışmada, psikolojik danışma modellerinden kısa yoğun acil psikolojik danışmanın kuramsal temeli ve uygulama örneklerinin öğretilmesi |
| Dersin İçeriği | Klasik dürtü kuramı, ego psikolojisi, nesne ilişkileri kuramı, öğrenme kuramı, genel sistemler kuramı, kısa-yoğun acil psikolojik danışmada (KYAPD) terapötik ilişki faktörleri, KYAPD’de müdahale teknikleri, KYAPD oturum içeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kısa yoğun acil psikolojik danışmanın kuramsal temelini kazanır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Kısa yoğun acil psikolojik danışma becerilerini uygular. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kısa Yoğun Acil Psikolojik Danışmaya (KYAPD) Giriş | |
| 2 | Anamnez | |
| 3 | Klasik Dürtü Kuramı | |
| 4 | Ego Psikolojisi | |
| 5 | Nesne İlişkileri Kuramı | |
| 6 | Öğrenme Kuramları | |
| 7 | Genel Sistemler Kuramı | |
| 8 | KYAPD’nın 10 Temel İlkesi | |
| 9 | Ara Değerlendirme | |
| 10 | KYAPD’da terapötik ilişki faktörleri (transferans, alyans, kontrat) | |
| 11 | KYAPD’da terapötik süreç | |
| 12 | KYAPD’da müdahale teknikleri | |
| 13 | KYAPD’nın oturum içeriği | |
| 14 | KYAPD’nın oturum içeriği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
Ardalı, C. &Erten, Y. (1996). Psikanalizden Dinamik Psikoterapilere. İstanbul, Alfa Yayıncılık. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Kısa yoğun acil psikolojik danışmanın kuramsal temelini kazanır. |
| 2 | Kısa yoğun acil psikolojik danışma becerilerini uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Proje / Tasarım | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||