| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Pdr Araştırma Semineri | EPH 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; okul öncesi, ilk ve orta öğretim okullarındaki eğitsel, mesleki, kişisel rehberlik etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması, çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Okul öncesi, ilk ve orta öğretim okullarındaki eğitsel, mesleki, kişisel rehberlik etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması, çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | PDR´de uygulama alanlarını tanır | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
| 2 | Farklı kurumlarda PDR uygulamalarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, |
| 3 | Kişisel rehberlik hizmetleri programları geliştirir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Performans Görevi, |
| 4 | Test ve test dışı teknikleri kullanır | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
| 5 | Test ve test dışı teknikleri değerlendirir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 6 | Uygulama alanlarına sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin ve kapsamının verilmesi | |
| 2 | Danışma yer ve ortamlarının belirlenmesi | |
| 3 | Uygulama koşullarının gözden geçirilmesi | |
| 4 | Uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi | |
| 5 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
| 6 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
| 7 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
| 8 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
| 9 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
| 10 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
| 11 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
| 12 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
| 13 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
| 14 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Alim Kaya, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Anı yayıncılık |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | PDR´de uygulama alanlarını tanır |
| 2 | Farklı kurumlarda PDR uygulamalarını anlatır. |
| 3 | Kişisel rehberlik hizmetleri programları geliştirir |
| 4 | Test ve test dışı teknikleri kullanır |
| 5 | Test ve test dışı teknikleri değerlendirir |
| 6 | Uygulama alanlarına sınıflandırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||