| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Rehberlik Hizmetleri Semineri | EPH 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SAMET MAKAS |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; ilgi ve ihtiyaçlarına göre psikolojik danışma ve rehberlik alanından seçtikleri konularda kapsamlı projeler hazırlamaları ve sunmalarıdır. |
| Dersin İçeriği | Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili bir konuyu seçip araştırma ve inceleme,Bunu grup ortamında tartışma,Alanla ilgili yeni gelişmeler hakkında bilgi edinme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gözlem ve Psikoterapileri planlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize eder. | Anlatım, | Sınav, |
| 3 | Aile Okul İlişkisi tanır. | Anlatım, | Sınav, |
| 4 | Okuldaki Önemli ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını sorgular. | Anlatım, | Sınav, |
| 5 | Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolünü açıklar. | Anlatım, | Sınav, |
| 6 | Rehberlik alanında Projeler hazırlar | Anlatım, Tartışma, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Gözlem Ve Psikoterapileri Plan İçine Alabilmek | |
| 3 | Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık Ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize Etmek Ve Uygulamak | |
| 4 | Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık Ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize Etmek Ve Uygulamak | |
| 5 | Aile Okul İlişkisi | |
| 6 | Okuldaki Önemli Ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını Gözlemlemek | |
| 7 | Okuldaki Önemli Ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını Gözlemlemek | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dersin Yönetimi Ve Sınıfın Kontrolü | |
| 10 | Öğrenci Seminerinin Değerlendirilmesi | |
| 11 | Okul Kitaplarının Yararı | |
| 12 | Grup Çalışması | |
| 13 | Testin Analizlerini, Puanlarını Ve Değerlendirmesini Hazırlama | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Selçuk Ziya, Okul Deneyimi ve Uygulama, Nobel Yayınları, Ankara, 2002. |
| Ders Kaynakları | Baştürk Mehmet, Kızılkaya Selahattin, Okul Uygulamaları El Kitabı, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum, 2002. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Gözlem ve Psikoterapileri planlar. |
| 2 | Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize eder. |
| 3 | Aile Okul İlişkisi tanır. |
| 4 | Okuldaki Önemli ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını sorgular. |
| 5 | Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolünü açıklar. |
| 6 | Rehberlik alanında Projeler hazırlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||