| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Rehberlik Uygulaması | EPH 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı Bireysel psikolojik danışma becerilerinin geliştirilmesidir. |
| Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 2 | Terapötik becerileri kullanır. | Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Ödev, |
| 3 | Rehberlik uygulamalarını problemlilik durumlarına göre listeler. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
| 4 | Rehberlik uygulamalarını içselleştirerek özetler. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
| 5 | Problemlilik durumlarına uygun rehberlik yaklaşımlarını uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 6 | rehberlik uygulamalarının birbirlerine yönelik eksi ve artı yönlerini karşılaştırarak sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 7 | Mevcut rehberlik uygulamalarına bağlı kalarak yeni rehberlik uygulamaları geliştirir. | Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
| 8 | Hangi rehberlik uygulamasının hangi sonuçları vereceğini önceden tahmin eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bireysel Psikolojik Danışma Becerileri | |
| 2 | Etkili Danışmanın Kişisel Karakteristikleri | |
| 3 | Etkin Dinleme | |
| 4 | Somutluk | |
| 5 | Empati | |
| 6 | İçtenlik Ve Saygı | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Aşama Becerileri | |
| 9 | Aşama Becerileri | |
| 10 | Aşamaları Birleştirme | |
| 11 | Töropatik ilişki | |
| 12 | Saydamlık | |
| 13 | Kendini açma | |
| 14 | Genel Değerlendirme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri alıştırmaları (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset |
| Ders Kaynakları | Hill, C. E. & O?Brien, K. M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular. |
| 2 | Terapötik becerileri kullanır. |
| 3 | Rehberlik uygulamalarını problemlilik durumlarına göre listeler. |
| 4 | Rehberlik uygulamalarını içselleştirerek özetler. |
| 5 | Problemlilik durumlarına uygun rehberlik yaklaşımlarını uygular. |
| 6 | rehberlik uygulamalarının birbirlerine yönelik eksi ve artı yönlerini karşılaştırarak sınıflandırır. |
| 7 | Mevcut rehberlik uygulamalarına bağlı kalarak yeni rehberlik uygulamaları geliştirir. |
| 8 | Hangi rehberlik uygulamasının hangi sonuçları vereceğini önceden tahmin eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 16 | 16 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 159 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||