| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Evlilik ve Aile Terapisi | EPH 615 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EYÜP ÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS Arş. Gör. Eda BİÇENER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Aile ve evlilik danışmanlığını öğretmek |
| Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Aile ve evlilik danışmanlığını öğretmek |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan davranışındaki stresi bütün sistemiyle tanır. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Aile sisteminin önemli teorilerini tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sınav, |
| 3 | Aile danışmanlığının teorik yaklaşımlarını yorumlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Aile yapısının tarifinin genel modellerini sınıflandırır. | Anlatım, | Sınav, |
| 5 | Normal ve sağlıklı aile açıklamasının modellerini sınıflandırır. | Anlatım, | Sınav, |
| 6 | Türkiyede rehberlik ve aile danışmanlığına değer biçer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Aile danışmanlıklarının önemini tartışır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Aile Psikolojisine Giriş | |
| 2 | İnsan Davranışındaki Stresi Bütün Sistemiyle Anlamak | |
| 3 | Aile Yapısını Geliştirmek | |
| 4 | Aile Sisteminin Önemli Teorilerinin Karşılaştırılma Çalışması | |
| 5 | Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları | |
| 6 | Ailenin Tutumları | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Sorunlu Maddeleri Aydınlatmada Tartışma Olsa Bile Dikkati Toplamada Danışmanı İlgilendiren Perspektifler İçinden Kullanacağı Teknikler | |
| 9 | Aile Yapısının Tarifinin Genel Modelleri | |
| 10 | Normal Ve Sağlıklı Aile Açıklamasının Modelleri | |
| 11 | Davranışçı Yaklaşımlar Ve Aile Danışmanlığı Ve Rehberlik | |
| 12 | Türkiye´de Rehberlik Ve Aile Danışmanlığı | |
| 13 | Türkiye´de Rehberlik Ve Aile Danışmanlığının Uygulamadaki Yaklaşımları | |
| 14 | Aile Psikolojisine Giriş |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ersevim İ; Aile Tedavisi, İstanbul: Özgür Yayınları, 2008 |
| Ders Kaynakları | Serap Nazlı; Aile danışmanlığı; NOBEL yayınlar, İst,2000 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | İnsan davranışındaki stresi bütün sistemiyle tanır. |
| 2 | Aile sisteminin önemli teorilerini tanımlar. |
| 3 | Aile danışmanlığının teorik yaklaşımlarını yorumlar. |
| 4 | Aile yapısının tarifinin genel modellerini sınıflandırır. |
| 5 | Normal ve sağlıklı aile açıklamasının modellerini sınıflandırır. |
| 6 | Türkiyede rehberlik ve aile danışmanlığına değer biçer. |
| 7 | Aile danışmanlıklarının önemini tartışır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||