| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Davranış Bozuklukları (Dr) | EPH 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY AYAS, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları. |
| Dersin İçeriği | Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Nevroz ve Psikozların Çeşitlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| 4 | Nevroz ve Psikozların Semptomlarını tanır. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| 5 | Anksiyete Bozukluklarını tanır. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| 6 | Somataform bozukluklarını tanır. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| 7 | Dürtü kontrol bozukluklarını tanır. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| 8 | Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodinamiğini tanır. | Anlatım, | Sınav, |
| 9 | Her bir bozukluğun yaygınlığını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 10 | Her bir bozukluğun gidişini bilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 11 | Her bir bozukluğun ayırıcı özelliklerini bilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| 12 | Her bir bozukluğa eşlik eden bozuklukları bilir. | Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Anksiyete Bozuklukları | |
| 2 | Dissosiatif Bozukluklar | |
| 3 | Uyku Bozuklukları | |
| 4 | Yeme Bozuklukları | |
| 5 | Duygudurum Bozuklukları | |
| 6 | Ara Sınav | |
| 7 | Yapay Bozukluklar | |
| 8 | Şizofreni ve türleri | |
| 9 | Psikotik ve nevrotik bireyleri belirlemede kullanılan testler | |
| 10 | Kişilik Bozuklukları | |
| 11 | Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği | |
| 12 | Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar | |
| 13 | Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar | |
| 14 | Genel Düzenleme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Amerikan Psikiyatri Birliği, (2007). Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı. Dördüncü Yeniden Gözden Geçirilmiş Tam Metin (DSM-IV-TR), Amerikan Psikiyatri Birliği, Washington DC, 2000, Köroğlu E (çeviri ed.). Hekimler Yayın Birliği, Ankara, |
| Ders Kaynakları | Kuzgun Yıldız, Meslek Danışmanlığı, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara, 2000. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırır. |
| 2 | Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. |
| 3 | Nevroz ve Psikozların Çeşitlerini tanır. |
| 4 | Nevroz ve Psikozların Semptomlarını tanır. |
| 5 | Anksiyete Bozukluklarını tanır. |
| 6 | Somataform bozukluklarını tanır. |
| 7 | Dürtü kontrol bozukluklarını tanır. |
| 8 | Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodinamiğini tanır. |
| 9 | Her bir bozukluğun yaygınlığını bilir. |
| 10 | Her bir bozukluğun gidişini bilir. |
| 11 | Her bir bozukluğun ayırıcı özelliklerini bilir. |
| 12 | Her bir bozukluğa eşlik eden bozuklukları bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||