| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Grupla Psikolojik Danışma Uygulaması | EPH 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener
|
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı süpervizyon altında lider ya da yardımcı lider olarak yapılandırılmış ya da yarı yapılandırılmış bir grubu yönetmektir. |
| Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Rehberlikte ve danışma sürecinde grup yaklaşımının genel niteliklerini açıklar. | Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Bir psikolojik danışma müdahalesi olarak büyük grup rehberliğini tanımlar | Anlatım, | Sınav, |
| 3 | Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri oluşturur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Performans Görevi, |
| 4 | Grup rehberliği ve grupla psikolojik danışma etkinliklerini yorumlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 5 | Gerçek danışanlarla grupla psikolojik danışma gerçekleştirir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
| 6 | Vaka yönetim becerilerini ayırt eder. | Anlatım, | Sınav, |
| 7 | Vaka sonuçlarını değerlendirir. | Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Rehberlikte ve danışma sürecinde grup yaklaşımının genel nitelikleri | |
| 2 | Bir psikolojik danışma müdahalesi olarak büyük grup rehberliğinin tanımını, | |
| 3 | Dikkate alınması gereken faktörleri, avantajlarını ve sınırlılıkları | |
| 4 | Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri | |
| 5 | Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri | |
| 6 | Grup rehberliği ve grupla psikolojik danışma etkinlikleri | |
| 7 | Gerçek danışanlarla grupla psikolojik danışma | |
| 8 | Yapılan grupla rehberlik ve danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere küçük gruplar halinde süpervizyon verilmesi | |
| 9 | Vaka yönetim becerilerini öğrenmek | |
| 10 | Vaka sonuçlarını raporlaştırabilmek | |
| 11 | Grupla psikolojik danışma yapmaya isteklilik | |
| 12 | Grupla danışma sürecinin önemini takdir ediş. | |
| 13 | Grup rehberliği etkinliklerini değerlendirme yeterliği | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Acar Nilüfer Voltan (2002) Grupla Psikolojik Danışmada Alıştırmalar Deneyler. Nobel yay. Ankara |
| Ders Kaynakları | Yalom, I.D, (1992) Grup psikoterapistinin Teori ve Pratiği, Nobel Tıp Kitapevi. İstanbul. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Rehberlikte ve danışma sürecinde grup yaklaşımının genel niteliklerini açıklar. |
| 2 | Bir psikolojik danışma müdahalesi olarak büyük grup rehberliğini tanımlar |
| 3 | Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri oluşturur. |
| 4 | Grup rehberliği ve grupla psikolojik danışma etkinliklerini yorumlar. |
| 5 | Gerçek danışanlarla grupla psikolojik danışma gerçekleştirir. |
| 6 | Vaka yönetim becerilerini ayırt eder. |
| 7 | Vaka sonuçlarını değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 0 | 5 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||