| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Psikoeğitim Grup Çalışmaları | EPH 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EYÜP ÇELİK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER 
 | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilere grup psikoeğitimi hakkında genel bilgi kazandırmaktır. Farklı yaş grupları ve özel konularda grup psikoeğitimi planlama becerisi kazandırmaktır. Grup psikoeğitiminde liderlik becerileri kazandırmak ve etik kuralları kavramasını sağlamaktır. | 
| Dersin İçeriği | Grup psikoeğitimi özellikleri, oturum planlama, grup psikoeğitiminde liderlik, terpötik faktörler ve etik. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Grup psikoeğitiminin genel özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Grup psikoeğitimi planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Grup psikoeğitimine ilişkin etik ve profesyonel konuları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Grup Psikoeğitiminin Diğer Grup Türleri Arasındaki Yeri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. | 
| 2 | Grup Psikoeğitiminin Özellikleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. | 
| 3 | Psikoeğitim Programinin Konusu, Genel Amacı Ve Hedef Kitlesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. | 
| 4 | Psikoeğitim Programinin Gerekçesi Ve Önemi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. | 
| 5 | Psikoeğitim Programinda Amaçların Belirlenmesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. | 
| 6 | Psikoeğitim Programında İçeriğin Yapılandırılması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. | 
| 7 | Grup Psikoeğitiminin Evreleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. | 
| 8 | Grup Psikoeğitiminde Oturum Aşamaları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. | 
| 9 | Grup Psikoeğitiminde Kullanılabilecek Bazı Teknikler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. | 
| 10 | Grup Üyelerinin Belirlenmesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. | 
| 11 | Grup Psikoeğitiminde Liderlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. | 
| 12 | Grupta Terapötik Faktörler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. | 
| 13 | Grup Psikoeğitiminde Üyelerde Bazı Sorunlu Davranışlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. | 
| 14 | Grup Psikoeğitimine İlişkin Etik Ve Profesyonel Konular | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Brown, N. W. (1998). Psychoeducational groups.. USA: Taylor-Francis. Brown, N.W. (2004). Psychoeducational groups process and practice. New York: BrunnerRoutledge. DeLucia-Waack, J.L. (2006). Leading psychoeducational groups for children and adolescents. United Kingdom: Sage Publications. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Grup psikoeğitiminin genel özelliklerini bilir. | 
| 2 | Grup psikoeğitimi planlar. | 
| 3 | Grup psikoeğitimine ilişkin etik ve profesyonel konuları kavrar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 25 | 
| 1. Kısa Sınav | 25 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 60 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||