| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Nitel Araştırma Veri Analizi | EPH 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EYÜP ÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Eda BİÇENER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere nitel araştırmaların felsefi ve kuramsal temellerini bir nitel araştırma sürecinde neler yapılacağını aktarmaktır. |
| Dersin İçeriği | Psikolojik danışma ve rehberlik alanında nitel araştırma yöntemleri, nitel araştırma dizaynı, nitel araştırmada veri toplama ve veri analiz teknikleri uygulamalı olarak ders kapsamında incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 2 | Nitel araştırma yöntemindeki belli başlı desenlerin temel özelliklerini karşılaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 3 | Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama tekniklerini desenlerin temel özelliklerine göre açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 4 | Belirlenen bir konuya uygun nitel veri toplayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 5 | Nitel araştırmalarda elde edilen verilerin özelliklerine uygun veri analizi tekniğini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 6 | Nitel araştırma yöntemiyle yapılmış araştırmaların raporlaştırılmasının uygunluğunu değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nitel araştırmanın kuramsal temelleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 2 | Nitel araştırmanın özellikleri ve çeşitleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 3 | Nitel araştırma planlanması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 4 | Nitel araştırmalarda araştırmacının rolü | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 5 | Nitel araştırmada veri toplama teknikleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 6 | Nitel araştırmada veri toplama teknikleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 7 | Nitel araştırmada veri toplama teknikleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 8 | Bilgisayar destekli nitel veri analizi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 10 | Nitel araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 11 | Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 12 | Nitel araştırmaların etik yönleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 13 | Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 14 | Nitel araştırmada yeni yaklaşımlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Creswell, J. (2003) Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches, Sage, London Creswell, J. (2015). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. Siyasal Kitapevi. Flick, U. (2009) An introduction to Qualitative Research, Sage, London Glaser, B., & Strauss, L., (2009) The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Reseach, Transaction Publishers, London Maykut, P. & Morehouse, R. (1994) Beginning Qualitative Research: A Philosophic and Practical Guide, Routlegde/. Falmer, London Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994) Qualitative Data Analysis: an Expanded Sourcebook, Thousand Oaks, Calif., Sage. Neuman, W.L. (2006). “Social Research Methods: Quantitative and Qualitative Approaches Neuman, W. L. (2014). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Yayınodası: Ankara. Patton, M. (2002) Qualitative Research & Evaluation Methods, Sage, London Patton, M. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. Pegem Akademi: Ankara Punch, K.F. (2005). “Introduction To Social Research : Quantitative and Qualitative Approaches, Sage Publications, London. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini açıklayabilir. |
| 2 | Nitel araştırma yöntemindeki belli başlı desenlerin temel özelliklerini karşılaştırabilir. |
| 3 | Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama tekniklerini desenlerin temel özelliklerine göre açıklayabilir. |
| 4 | Belirlenen bir konuya uygun nitel veri toplayabilir. |
| 5 | Nitel araştırmalarda elde edilen verilerin özelliklerine uygun veri analizi tekniğini açıklayabilir. |
| 6 | Nitel araştırma yöntemiyle yapılmış araştırmaların raporlaştırılmasının uygunluğunu değerlendirebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||