| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Psıkoloji | EPH 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER
|
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı sosyal psikoloji teorilerini, metotlarını ve temel sosyal psikoloji problemlerini öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimini kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi saptar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Yükleme Teorilerini tanımlar. | Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
| 4 | Saldırganlık ve nedenleri sorgular. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 5 | Özveri ve faydalarına değer biçer. | Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
| 6 | Tutumlar ve tutum Değişimlerini yorumlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 2 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 3 | Sosyalleşme Ve Eğitim | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 4 | Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 5 | Sosyal Algı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 6 | Yükleme Teorisi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 7 | Vize | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 8 | Saldırganlık | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 9 | Özveri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 10 | Tutum Değişimi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 11 | Sosyal Etki Ve Uyma | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 12 | Bilişsel Çelişki | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 13 | Grup Dinamiği | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 14 | Genel Düzenleme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kağıtçıbaşı, Ç. (1992). İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimini kendi cümleleriyle ifade eder. |
| 2 | Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi saptar |
| 3 | Yükleme Teorilerini tanımlar. |
| 4 | Saldırganlık ve nedenleri sorgular. |
| 5 | Özveri ve faydalarına değer biçer. |
| 6 | Tutumlar ve tutum Değişimlerini yorumlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
| 1. Final | 55 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||