| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | EPH 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet Makas Arş. Gör. Eda Biçener |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; ilgi ve ihtiyaçlarına göre psikolojik danışma ve rehberlik alanından seçtikleri konularda kapsamlı projeler hazırlamaları ve sunmalarıdır. |
| Dersin İçeriği | Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili bir konuyu seçip araştırma ve inceleme,Bunu grup ortamında tartışma,Alanla ilgili yeni gelişmeler hakkında bilgi edinme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci kişilik hizmetlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Ödev, |
| 2 | Öğrenci kişilik hizmetleri kapsamındaki etkinlikleri yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 3 | Sosyal etkinlikleri bilir. | Anlatım, | Sınav, |
| 4 | Eğitsel etkinlikleri planlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Sosyal yardımları bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
| 6 | Okulda etkin bir rehberlik anlayışının önemini bilir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Ailenin desteğini öğrenciye yönlendirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 8 | Okulda yaşam alanları oluşturmanın önemini bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
| 9 | Öğrencilerin eğitsel ihtiyaçlarını analiz eder. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 10 | Öğrencilerin mesleki ihtiyaçlarını analiz eder. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 11 | Öğrencilerin kişisel yardım ihtiyaçlarını analiz eder. | Örnek Olay, | Ödev, |
| 12 | Okulda istenmedik olayları önleyici çalışmalar yapar. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenci kişilik hizmetlerinin tanımı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 2 | Öğrenci kişilik hizmetleri kapsamındaki etkinlikler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 3 | Sosyal etkinlikler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 4 | Eğitsel etkinlikler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 5 | Özel yetiştirme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 6 | Sosyal yardımlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 7 | Okulda etkin bir rehberlik anlayışı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 8 | Ailenin desteği | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 9 | Okulda yaşam alanları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 10 | Öğrencilerin eğitsel ihtiyaçları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 11 | Öğrencilerin mesleki ihtiyaçları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 12 | Öğrencilerin kişisel yardım ihtiyaçları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 13 | Okulda istenmedik olayları önleyici çalışmalar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 14 | Genel Değerlendirme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Selçuk Ziya, Okul Deneyimi ve Uygulama, Nobel Yayınları, Ankara, 2002. |
| Ders Kaynakları | Baştürk Mehmet, Kızılkaya Selahattin, Okul Uygulamaları El Kitabı, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum, 2002. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Öğrenci kişilik hizmetlerini bilir. |
| 2 | Öğrenci kişilik hizmetleri kapsamındaki etkinlikleri yönetir. |
| 3 | Sosyal etkinlikleri bilir. |
| 4 | Eğitsel etkinlikleri planlar. |
| 5 | Sosyal yardımları bilir. |
| 6 | Okulda etkin bir rehberlik anlayışının önemini bilir. |
| 7 | Ailenin desteğini öğrenciye yönlendirir. |
| 8 | Okulda yaşam alanları oluşturmanın önemini bilir. |
| 9 | Öğrencilerin eğitsel ihtiyaçlarını analiz eder. |
| 10 | Öğrencilerin mesleki ihtiyaçlarını analiz eder. |
| 11 | Öğrencilerin kişisel yardım ihtiyaçlarını analiz eder. |
| 12 | Okulda istenmedik olayları önleyici çalışmalar yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||