| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Davranış Bozuklukları | EPH 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY AYAS, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener Arş. Gör. Samet Makas |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları. |
| Dersin İçeriği | Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mental Bozuklukları sınıflandırır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Davranışsal Bozukluklarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Nevroz Ve Psikozların Nedenlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay, | Sınav, |
| 4 | Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, |
| 5 | Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, |
| 6 | Anksiyete Bozukluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, |
| 7 | Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, |
| 8 | Şizofreniyi tanır. | Anlatım, | Sınav, |
| 9 | Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Anksiyete Bozuklukları | |
| 2 | Dissosiatif Bozukluklar | |
| 3 | Uyku Bozuklukları | |
| 4 | Yeme Bozuklukları | |
| 5 | Duygudurum Bozuklukları | |
| 6 | Ara Sınav | |
| 7 | Yapay Bozukluklar | |
| 8 | Şizofreni ve türleri | |
| 9 | Psikotik ve nevrotik bireyleri belirlemede kullanılan testler | |
| 10 | Kişilik Bozuklukları | |
| 11 | Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği | |
| 12 | Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar | |
| 13 | Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar | |
| 14 | Genel Düzenleme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Amerikan Psikiyatri Birliği, (20013). DSM-5 tanı ölçütleri başvuru el kitabı. Köroğlu E (Çev. Ed.). Ankara:Hekimler Yayın Birliği. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Mental Bozuklukları sınıflandırır. |
| 2 | Davranışsal Bozukluklarını sınıflandırır. |
| 3 | Nevroz Ve Psikozların Nedenlerini tanır. |
| 4 | Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. |
| 5 | Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. |
| 6 | Anksiyete Bozukluklarını tanır. |
| 7 | Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır. |
| 8 | Şizofreniyi tanır. |
| 9 | Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodini tanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||