Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Yöntemleri EPT 503 0 3 + 0 3 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilimsel araştırmaları okuyabilmek, planlayabilmek ve yürütebilmekle ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bilim, bilimsel araştırma kavramları, Araştırma Kavramı, Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri, Bilimsel araştırmanın aşamaları, Nitel araştırma teknikleri, Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması, Nicel araştırma teknikleri, Bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kuralları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel bakış açısı ve bilimsel araştırma kavramlarını açıklar. Anlatım, Ödev,
2 Bilimsel araştırma türlerini listeler. Tartışma, Ödev,
3 Bilimsel araştırma türlerinin özelliklerini açıklar. Tartışma, Ödev,
4 Evren ve örneklem belirler. Anlatım, Performans Görevi,
5 Veri toplama araçlarını geliştirme aşamalarını anlatır. Tartışma, Ödev,
6
7
8
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim, bilimsel araştırma kavramları
2 Araştırma Kavramı
3 Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri
4 Bilimsel araştırmanın aşamaları
5 Nitel araştırma teknikleri
6 Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
7 Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
8 Nicel araştırma teknikleri
9 Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
10 Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
11 Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
12 Bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kuralları
13 Araştırma ödevi projelerinin sunulması ve tartışılması
14 Araştırma ödevi projelerinin sunulması ve tartışılması, dersin genel değerlendirmesi.
Kaynaklar
Ders Notu

Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları.
Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2005). How to design and evaluate research in education. Boston: McGraw-Hill

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)