Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Öğretiminde Kur’An Kıssaları | DAO 362 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, kıssa kavramını analiz etmeyi, kıssa ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı, kıssaların din öğretiminde nasıl kullanılabileceğine dair bilgi ve beceri kazandırmayı, bazı Kuran kıssalarının öğretimi konusunda strateji geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Kıssa kavramının analizi ve kıssa türünün tarihçesi, Kuran kıssalarının çeşitleri ve sınıflandırılması, Eğitim metodu olarak kıssa, Kuranda kıssaların anlatım metodu, Bazı kıssaların analizi ve öğretimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kıssa kavramını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Kıssaların önemi ve amacını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Kuran kıssalarının tarihi açıdan değerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Kuranda kıssaların anlatım metodunu bilir ve örneklendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Kurandaki bazı kıssaları analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
6 | Kurandaki bazı kıssaların öğretimi için strateji geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kıssa kavramının analizi ve kıssa türünün tarihçesi | |
2 | Kıssaların önemi ve amacı | |
3 | Kuran kıssalarının çeşitleri ve sınıflandırılması | |
4 | Kuran Kıssalarının tarihi açıdan değeri | |
5 | Kıssalarda görülen temel unsurlar (Şahsiyet, iletişim, zaman ve mekan) | |
6 | Eğitim metodu olarak kıssa | |
7 | Kuranda kıssaların anlatım metodu | |
8 | Hz. İbrahim Kıssasının analizi ve öğretimi | |
9 | Hz. Yusuf Kıssasının analizi ve öğretimi | |
10 | Hz. Lokman Kıssasının analizi ve öğretimi | |
11 | Hz. Eyyüp Kıssasının analizi ve öğretimi | |
12 | Karun Kıssasının analizi ve öğretimi | |
13 | Hz. Musa Kıssasının analizi ve öğretimi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kutub, S. (1999). Kuranda Edebi Tasvir, İstanbul: Ravza Yayınları Sayı, A (1999). Firavun, Haman ve Karun Karşısında Hz. Musa, İstanbul: İz Yayınları Şengül, İ. (1994). Kuran Kıssaları Üzerine, İzmir: Işık yayınları Şimşek, M. S. (1998). Kuran Kıssalarına Giriş, İstanbul: Yöneliş Yayınları Yıldırım, S. (1979). Kuran-ı Kerimde Kıssalar, A.Ü.İ.İ.F.D., S.,3 s.37-97. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |