| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Problemler ve Din | DAO 353 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH İNCE |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulmuttalip BAYCAR |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal problemler ve din arasındaki ilişkilerin incelenmesi. |
| Dersin İçeriği | Sosyal problemler; sosyal problemlerin sebepleri, sosyal problemler ve din arasındaki ilişkiler, dinin sosyal problemlerin çözülmesine yönelik katkıları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal problemi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Dinin sosyal fonksiyonlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 3 | Temel sosyal problemleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 4 | Din ve sosyal problem ilişkilerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 5 | Sosyal tabakaları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 6 | Sosyal kurumları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 7 | Şiddet ve din ilişkilerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 8 | Sosyal problemlerin çözülmesinde dinin olumlu katkılarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal kavramının tanımı. | |
| 2 | Sosyal problem kavramının tanımı. | |
| 3 | Temel sosyal problemler. | |
| 4 | Şiddet problemi | |
| 5 | Zararlı alışkanlıklar problemi. | |
| 6 | Sosyal çözülmeler problemi. | |
| 7 | Aşırı tüketim ve israf problemi. | |
| 8 | Aşırı bireyselleşme ve toplumsal değerlerden uzaklaşma problemi. | |
| 9 | Aile yapısının çözülmesi problemi. | |
| 10 | Medya kaynaklı sosyal problemler ve din. | |
| 11 | Toplumsal problemleri çözen bir faktör olarak din. | |
| 12 | Toplumu ilerleten bir faktör olarak din. | |
| 13 | Toplumsal bütünleşmeyi sağlayan faktör olarak din. | |
| 14 | Genel değerlendirme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- BERGER, P.L.,(1993)Dinin Sosyal Gerçekliği, Çev. Ali Coşkun, İstanbul: İnsan Yay. 2- ŞEKER, M.,(2005)Anadolu´da Bir Arada Yaşama Tecrübesi, Ankara: Diyanet İşleri Baş. Yay. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
| 2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
| 3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
| 4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
| 5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
| 12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal problemi tanımlar. | ||||||||||||
| 2 | Dinin sosyal fonksiyonlarını kavrar. | ||||||||||||
| 3 | Temel sosyal problemleri kavrar. | ||||||||||||
| 4 | Din ve sosyal problem ilişkilerini tanımlar. | ||||||||||||
| 5 | Sosyal tabakaları kavrar. | ||||||||||||
| 6 | Sosyal kurumları kavrar. | ||||||||||||
| 7 | Şiddet ve din ilişkilerini kavrar. | ||||||||||||
| 8 | Sosyal problemlerin çözülmesinde dinin olumlu katkılarını kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||