| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hz. Peygamber´İn Hadisleri ve Öğretileri | DAO 361 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Hz. Peygamberin söz ve fiilleri hakkında özgün metinlerden hadislerin okunması ve anlaşılması konusunda birikim kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Bu derste Hadis ve Sünnetin önemi üzerinde durulmakta, Hadis kitaplarından seçilmiş örnek hadislerin okunup yorumlanma çalışmaları yapılmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sünnetin dindeki yerini tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Temel hadis kitaplarını rivayet özellikleri açısından karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Hadis metninin Türkçeye çevirisi konusunda tecrübe kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Metin anlama metodlarını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Hadisin klasik ve güncel yorumlarının sentezini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Sünnetin kişisel ve toplumsal değerlerin kazanılmasındaki rolünü tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | |||
| 8 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Hadis ve sünnetin önemi, anlaşılması, Kuran ve sünnete bağlılık, Kuran ve sünnet bütünlüğü | |
| 2 | Niyet, İlim, İman | |
| 3 | Ameller ve Amellerde Ölçü I | |
| 4 | Ameller ve Amellerde Ölçü II | |
| 5 | Kişisel Değerler: Doğruluk, Güvenilirlik, Tövbe, İstiğfar, Takva, Murakabe, | |
| 6 | Toplumsal Değerler: Dünya, zühd, çalışma, cihad, | |
| 7 | Toplumsal Değerler ve İlişkiler: Selam, Kelam, Gıybet | |
| 8 | Toplumsal Değerler ve İlişkiler: Sabır, Haset, Kibir | |
| 9 | Dua | |
| 10 | Görgü Kuralları: Yeme-İçme, Giyme, | |
| 11 | Görgü Kuralları: Uyku, Rüya, Hasta Ziyareti, Cenaze, İstizan | |
| 12 | Sosyal Çevre: Yönetim, Evlilik ve Aile | |
| 13 | Sosyal Çevre: Akraba, Komşu, Fakirler, Yetimler, Misafirler | |
| 14 | Fizik Çevre: Çevreyi Koruma, Bitkiler, Hayvanlar, Dağlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Aydınlı, A., Yılmaz, H., el-Ahâdîsül-muhtâra (Seçilmiş Hadisler) |
| Ders Kaynakları | Nevevi, Riyazus-Sâlihîn tercüme ve şerhleri. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
| 2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
| 3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
| 4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
| 5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
| 12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sünnetin dindeki yerini tahlil eder. | ||||||||||||
| 2 | Temel hadis kitaplarını rivayet özellikleri açısından karşılaştırır. | ||||||||||||
| 3 | Hadis metninin Türkçeye çevirisi konusunda tecrübe kazanır. | ||||||||||||
| 4 | Metin anlama metodlarını uygular. | ||||||||||||
| 5 | Hadisin klasik ve güncel yorumlarının sentezini yapar. | ||||||||||||
| 6 | Sünnetin kişisel ve toplumsal değerlerin kazanılmasındaki rolünü tahlil eder. | ||||||||||||
| 7 | |||||||||||||
| 8 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 16 | 32 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||