| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Psikoloji | DAO 451 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞENTEPE |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal Psikolojinin Kavram ve Problemlerini ve alandaki yeni gelişmeleri öğrenciye tanıtmak. |
| Dersin İçeriği | Psiko-sosyal ortamların insan davranış ve tutumlarına nasıl etki ettiğini incelemek bu dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal psikolojinin tanımını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Sosyal psikolojinin temel kavramlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Sosyal psikolojinin metodunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Sosyal psikolojinin diğer bilimlerle olan ilişkilerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Sosyal psikolojide dini davranışları inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Tutum ve davranış konularını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Tutum ve davranış ölçeklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Bireyin topluma uyum sürecini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal psikoloji nedir? | |
| 2 | Sosyal psikolojinin metodu | |
| 3 | Türkiyede sosyal psikoloji. | |
| 4 | Tutum nedir? | |
| 5 | Tutum ve davranış | |
| 6 | Tutumların ölçülmesi | |
| 7 | Likert ölçekleri | |
| 8 | Thurstone ölçekleri; Guttman ölçekleri. | |
| 9 | Sosyal etki ve sosyal uyum | |
| 10 | İletişim ve propaganda | |
| 11 | Liderlik. | |
| 12 | Sosyalleşme. | |
| 13 | Kültür ve kişilik. | |
| 14 | Kültür ve kişilik değişmeleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Kağıtçıbaşı, Ç. (1989) İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Evrim Yayınları. |
| Ders Kaynakları | Güngör, Erol (1999), Sosyal Psikoloji; Şerif, Muzaffer (1996), Sosyal Psikolojiye Giriş I-II, Sosyal Yayınlar, İstanbul. Bilgiseven, Amiran Kurtkan (1982) Sosyal İlimler Metodolojisi, İstanbul: Filiz Kitabevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
| 2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
| 3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
| 4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
| 5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
| 12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal psikolojinin tanımını öğrenir. | ||||||||||||
| 2 | Sosyal psikolojinin temel kavramlarını kavrar. | ||||||||||||
| 3 | Sosyal psikolojinin metodunu kavrar | ||||||||||||
| 4 | Sosyal psikolojinin diğer bilimlerle olan ilişkilerini öğrenir. | ||||||||||||
| 5 | Sosyal psikolojide dini davranışları inceler. | ||||||||||||
| 6 | Tutum ve davranış konularını kavrar | ||||||||||||
| 7 | Tutum ve davranış ölçeklerini kavrar | ||||||||||||
| 8 | Bireyin topluma uyum sürecini kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||