Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dini Gelişim Kuramları | DAO 459 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin dini gelişim teorilerini tanımalarını ve alanla ilişkilendirmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Dini gelişmle ilgili temel kavramlar, Genetik teoriler, evre teorileri, psikanalitik teoriler, bütünsel yaklaşımlar vb. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dini gelişimle ilgili temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Genetik ve evre teorilerini tanır ve değerlendirir | Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
3 | Ahlak gelişimi teorilerini öğrenir ve alanla ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Psikanalitik ve psikososyal teorileri bilir ve alan açısından analiz eder | Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Bütünsel yaklaşımları öğrenir | Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Dini gelişimde tasavvufi yaklaşımları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | |
2 | Genetik teori | |
3 | Evre teorileri (Piaget, Baldwin, Harms) | |
4 | Evre teorileri (Elkind, Goldman) | |
5 | Ahlak gelişimi teorileri (Piaget, Kohlberg) | |
6 | Ahlak gelişimi teorileri (Piaget, Kohlberg) | |
7 | Psikanalitik teoriler | |
8 | Psiko-sosyal teoriler | |
9 | Ömür boyu dini gelişim teorileri (fowler vd.) | |
10 | Bütünsel yaklaşımlar | |
11 | Bütünsel yaklaşımlar | |
12 | Bütünsel yaklaşımlar | |
13 | Bütünsel yaklaşımlar | |
14 | Tasavvufi yaklaşımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Karaca, F. (2007).Dini Gelişim Teorileri, İstanbul: DEM yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |