Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk ve Din | DAO 456 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, din ve çocuk arasındaki ilişkiyi farklı boyutları ile incelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | İslam’ın çocuğa verdiği değer, Çocuklukta dini düşüncenin ve ahlakın gelişimi, Dini düşünce ve ahlaki gelişimle ilgili yaklaşımlar, Çocukluk döneminde bazı dini kavramlar ve öğretimi (Tanrı, Ölüm, Cennet, Cehennem vb.), çocuk, aile ve din ilişkisi, Çocuğun din eğitiminde anne-baba rolleri, Hz. Peygamber ve çocuklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İslam’ın çocuğa verdiği değeri bilir ve örneklendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Çocuklukta dini ve ahlaki düşüncenin gelişimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Dini düşünce ve ahlaki gelişimle ilgili yaklaşımları bilir ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Çocukluk döneminde bazı dini kavramların nasıl algılandığını bilir. (Tanrı, Ölüm, Cennet, Cehennem vb.) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Çocukluk döneminde bazı dini kavramların nasıl anlatılması gerektiğini bilir. (Tanrı, Ölüm, Cennet, Cehennem vb.) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Çocukluk döneminde bazı dini ve ahlaki kavramların öğretimi ile ilgili beceri kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Çocuk, aile ve din ilişkisinin mahiyetini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Çocuğun din eğitiminde anne-baba rollerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Hz. Peygamber ve çocuklar arasındaki ilişkiyi örneklendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratılış açısından çocuk | |
2 | İslam’ın çocuğa verdiği değer | |
3 | Çocuklukta dini düşüncenin gelişimi | |
4 | Çocuklukta ahlaki gelişim | |
5 | Dini düşünce ve ahlaki gelişimle ilgili yaklaşımlar | |
6 | Çocukluk döneminde bazı dini kavramlar (Tanrı, Ölüm, Cennet, Cehennem vb.) | |
7 | Çocukluk döneminde bazı dini kavramlar (Tanrı, Ölüm, Cennet, Cehennem vb.) | |
8 | Çocukluk döneminde bazı dini ve ahlaki kavramların öğretimi | |
9 | Farklı dinlerde çocuklara dini ve ahlaki kavramların öğretimi (İslam, Hıristiyanlık, Yahudilik vb.) | |
10 | Çocuk, aile ve din | |
11 | Ailede çocuğun dini ve ahlaki terbiyesi | |
12 | Çocuğun din eğitiminde anne-baba rolleri | |
13 | Hz. Peygamber ve çocuklar | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | K. Yavuz, Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişimi, Ankara: DİB Yayınları, 1983 M. Yıldız, Çocuklarda Tanrı Tasavvurunun Gelişimi, İzmir, İlahiyat Yayınları, 2007 B. Bilgin (2000). İslam ve Çocuk. DİB Yayınları Heyet. İslam´da Aile ve Çocuk Terbiyesi 1-2. Ensar Neşriyat. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |