Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ahlak ve Sosyal Yaşam DAO 492 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri Yoktur.
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDULLAH İNCE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Abdulmuttalip BAYCAR
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ahlak ve sosyal hayat arasındaki ilişkileri incelemek.
Dersin İçeriği Ahlakın tanımı, temel ahlak çeşitleri, ahlak ve toplum arasındaki karşılıklı ilişkiler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ahlakın tanımını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Temel ahlak çeşitlerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Ahlak ve sosyal hayat arasındaki ilişkileri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Ahlakın sosyal hayata etkilerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
5 Aile ahlakını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
6 İş ahlakını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
7 Evrensel ahlakı kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ahlakın tanımı.
2 Temel ahlak çeşitleri.
3 Ahlak ve sosyal hayat ilişkileri.
4 Ahlak ve sosyal hayatın birbirini etkilemesi.
5 Ahlaklı insan kavramı.
6 Teorik ahlak.
7 Pratik ahlak.
8 Ahlak ve din ilişkisi.
9 Aile ahlakı.
10 İş ahlakı.
11 Çevre ahlakı.
12 Güzel ahlak örnekleri.
13 Kötü ahlak örnekleri.
14 Evrensel ahlak.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları KAYMAKCAN,R.,UYANIK,M.,(2007)Teorik ve Pratik Yönleriyle Ahlak,İstanbul: Dem Yay.
KILIÇ,R. (1992)Ahlakın Dini Temeli, Ankara:Diyanet Yay.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. X
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. X
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. X
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 5
1. Sözlü Sınav 10
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 1 2
Sözlü Sınav 1 1 1
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,64
Dersin AKTS Kredisi 5