| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ahlak ve Sosyal Yaşam | DAO 492 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH İNCE |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulmuttalip BAYCAR |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ahlak ve sosyal hayat arasındaki ilişkileri incelemek. |
| Dersin İçeriği | Ahlakın tanımı, temel ahlak çeşitleri, ahlak ve toplum arasındaki karşılıklı ilişkiler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ahlakın tanımını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Temel ahlak çeşitlerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 3 | Ahlak ve sosyal hayat arasındaki ilişkileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 4 | Ahlakın sosyal hayata etkilerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 5 | Aile ahlakını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 6 | İş ahlakını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 7 | Evrensel ahlakı kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ahlakın tanımı. | |
| 2 | Temel ahlak çeşitleri. | |
| 3 | Ahlak ve sosyal hayat ilişkileri. | |
| 4 | Ahlak ve sosyal hayatın birbirini etkilemesi. | |
| 5 | Ahlaklı insan kavramı. | |
| 6 | Teorik ahlak. | |
| 7 | Pratik ahlak. | |
| 8 | Ahlak ve din ilişkisi. | |
| 9 | Aile ahlakı. | |
| 10 | İş ahlakı. | |
| 11 | Çevre ahlakı. | |
| 12 | Güzel ahlak örnekleri. | |
| 13 | Kötü ahlak örnekleri. | |
| 14 | Evrensel ahlak. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | KAYMAKCAN,R.,UYANIK,M.,(2007)Teorik ve Pratik Yönleriyle Ahlak,İstanbul: Dem Yay. KILIÇ,R. (1992)Ahlakın Dini Temeli, Ankara:Diyanet Yay. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
| 2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
| 3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
| 4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
| 5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
| 12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ahlakın tanımını kavrar. | ||||||||||||
| 2 | Temel ahlak çeşitlerini tanımlar. | ||||||||||||
| 3 | Ahlak ve sosyal hayat arasındaki ilişkileri kavrar. | ||||||||||||
| 4 | Ahlakın sosyal hayata etkilerini kavrar. | ||||||||||||
| 5 | Aile ahlakını kavrar. | ||||||||||||
| 6 | İş ahlakını tanımlar. | ||||||||||||
| 7 | Evrensel ahlakı kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 91 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||