| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ku´Ran Okuma Bilgi ve Becerisi II | DAO 215 | 3 | 5 + 0 | 5 | 8 |
| Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSA ÖZİŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kur´an okuyabilme ve bazı pasajları ezberleme yeteneğinin geliştirilmesi. |
| Dersin İçeriği | Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kur´an harflerini telaffuz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Kur´an-ı Kerim´i yüzünden okur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, |
| 3 | Râ harfi ve Lafza-i Celâl´in okunuşu, zamir ve sekte gibi Kur´an okuma kurallarını açıklar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Yasin suresini ezberler. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 5 | Nas-Duha surelerinin talimini tekrarlar. , Bakara Sûresi 255, 285-286. ayetleri ve Haşr Sûresi 21-24.ayetlerini ezberden okur. | Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yüzünden okuma (Tâhâ sûresi). | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 2 | Yüzünden okuma (Nur sûresi). Tecvid konularının tekrarı. Yasin sûresinin ezberi (1. sayfa). | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 3 | Yüzünden okuma (Şuara sûresi).İstiaze ve besmele konusu. Nas-Humeze sureleri ezber tekrarı. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 4 | Yüzünden okuma (Neml sûresi). Tekbir konusu. Yasin sûresinin ezberi (2. sayfa). | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 5 | Yüzünden okuma (Kasas sûresi).Tilavet secdesi konusu. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 6 | Yüzünden okuma (Sâffât sûresi). Vakf ve kuralları. Yasin sûresinin ezberi (3. sayfa). | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 7 | Tecvid tahlilleri. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 8 | Yüzünden okuma (Sâd sûresi) İbtida. Asr-Beyyine sureleri ezber tekrarı. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 9 | Yüzünden okuma (Şûra ve Hucurât sûreleri).Vasl ve kuralları. Yasin sûresinin ezberi (4. sayfa). | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 10 | Yüzünden okuma (Kâf ve Zâriyat sûreleri). Temsili tilavet “Ref_’i savt”. Kadir-Duha sureleri ezber tekrarı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 11 | Yüzünden okuma (Tûr, Kamer ve Vâkıa sûreleri).Temsili tilavet “Hafd-ı savt”. Yasin sûresinin ezberi (5. sayfa). | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 12 | Yüzünden okuma (Kalem, Hââkka, Mearic ve Nuh sûreleri).Kur’ân Okumada dudak hareketleri “dudak talimi”. Yasin sûresinin ezberi (6. sayfa). | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 13 | Yüzünden okuma (Cin, Müzzemmil ve Müddessir sûreleri). Kur’ân okuma hataları “lahn”. Mülk suresi ezber tekrarı. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 14 | Yüzünden okuma (Kıyâme, İnsan ve Murselât sûreleri). Asım kıraatine ait bazı okuyuş özellikleri. Nebe’ suresi ezber tekrarı. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Dağdeviren, A. (2006): Kur’an Okuma Sanatı Tecvid. İstanbul: Yeni Akademi Yayınları. |
| Ders Kaynakları | [2] Çetin, A. (2007): Kuran Okuma Esasları. Bursa: Emin Yayınları. [3] Ğavsânî, Y. A.. (1996). İlmü-Tecvid. Dimeşk.. [4] Muhammed Mekkî, N. (1970): Nihâyetü-Kavli-Müfîd fî İlmi-Tecvîd. Mısır: Matbaatü Mustafa el-Bâbî el-Halebî ve Evlâdihi. [5] Zihni, M. (1898): el-Kavlü-Sedîd fî İlmi-Tecvîd. İstanbul: Dâru-Tıbâati-Âmire. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
| 2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
| 3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
| 4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
| 5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
| 12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kur´an harflerini telaffuz eder. | ||||||||||||
| 2 | Kur´an-ı Kerim´i yüzünden okur. | ||||||||||||
| 3 | Râ harfi ve Lafza-i Celâl´in okunuşu, zamir ve sekte gibi Kur´an okuma kurallarını açıklar. | ||||||||||||
| 4 | Yasin suresini ezberler. | ||||||||||||
| 5 | Nas-Duha surelerinin talimini tekrarlar. , Bakara Sûresi 255, 285-286. ayetleri ve Haşr Sûresi 21-24.ayetlerini ezberden okur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Sözlü Sınav | 15 |
| 2. Sözlü Sınav | 15 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Sözlü Sınav | 2 | 12 | 24 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 192 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||