Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş İslam Düşüncesi | DAO 254 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciyi Çağdaş İslam düşüncesi´nin temel kavramları ve ana akımları konusunda bilgi sahibi kılmak |
Dersin İçeriği | çağdaş islam düşüncesi nedir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modernleşme Teorilerine dair bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Osmanlı´da, ve genel olarak İslam Dünyası´nda, gelişen Reformist Hareketleri sebep ve sonuçlarıyla birlikte kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Modern dönemde ortaya çıkan yeni entellektüel ve politik hareketler hakkında genel bir kanaat edinir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Çağdaş Türk Düşüncesi´nin temel metinlerini ve bu metinler etrafında dönen tartışmaları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Derste ele alınan entellektüel ve politik hareketlerin günümüzdeki etkilerine dair fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modernleşme Teorileri | |
2 | Modernleşme ve Gelenek: "Kadim" ve "Cedid" Kavramları | |
3 | Reformist Hareketlerin Doğuşu ve Ana Akımlar | |
4 | Mektepleşme Süreci and Bilgi - Bilim Anlayışındaki Değişim | |
5 | Medrese - Mektep İkiliği ve Bunun Doğurduğu Problemler | |
6 | Rejim Tartışmaları ve İslam Siyaset Düşüncesi´ndeki Değişimler | |
7 | Meşrutiyet Fikri ve Bu Fikrin Dini Kavramlarla Açıklanıp Yorumlanması | |
8 | İslam´ın Yeni Yorumlarının Ortaya Çıkışı | |
9 | Gerçek İslam - Tarihi İslam Tartışmaları | |
10 | Ahlak Anlayışı ve Gündelik Hayattaki Değişimler | |
11 | Ahlaki Kavramların Tanım ve Hiyerarşilerindeki Değişiklikler | |
12 | Pasif Birey - Pasif Toplum ve Aktif Birey - Aktif Toplum Tartışmaları | |
13 | Dönemin Entellektüel ve Politik Ekolleri | |
14 | Bu Ekollerin Temsilcileri ve Temel Görüşleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Albert Hourani, Çağdaş Arap Düşüncesi |
Ders Kaynakları | Bernard Lewis, Modern Türkiye´nin Doğuşu Hilmi Ziya Ülken, Türkiye´de Çağdaş Düşünce Tarihi İsmail Kara, Din ile Modernleşme Arasında Çağdaş Türk Düşüncesinin Meseleleri Niyasi Berkes, Türkiye´de Çağdaşlaşma |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | ||||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |