Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hr Analytıcal | IKY 431 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | This course enables students to gain knowledge and skills by using big data on HR to increase efficency, to reduce costs and to allow the most accurate decision-making. In this context, subjects such as data mining, statistical modeling and data processing will be taught through HR practices. |
Dersin İçeriği | Big data emerging in the field of HR will be analyzed using statistical methods such as R and Python and decision trees will be created.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Motivations to Show, | Testing, | |
2 | Motivations to Show, | Homework, | |
3 | Problem Solving, | Homework, | |
4 | Case Study, | Testing, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Marr, Bernard (2018) Veri Stratejisi Büyük Veri ve Neslerin İnterneti Nasıl Kar Getirir?, MediaCat, İstanbul |
Ders Kaynakları | Davenport, Thomas (2018) Big Data and Work Efsaneye Son Vermek, Fırsatları Keşfetmek, Türk Hava Yolları Yayınları, İstanbul Marr, Bernard (2017) Büyük Veri İşbaşında 45 Yıldız Şirket Büyük Veriyi Nasıl Kullandı, MediaCat, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Interprets and applies theoretical and practical information about HRM in sample situations. | ||||||
2 | Interprets and applies the knowledge of other relevant disciplines from the perspective of HRM | X | |||||
3 | Makes a versatile and critical evaluation in the process of obtaining and using information | X | |||||
4 | Designs and implements research related to the field. | X | |||||
5 | Uses different development channels effectively. | X | |||||
6 | Communicates effectively when working with others | ||||||
7 | Acts in accordance with social, academic and professional ethical values. | ||||||
8 | Makes suggestions for the development of sensitive working environments on diversity management. | ||||||
9 | Experiences the gains they have acquired practically through internships. | ||||||
10 | Analyzes the Human Resources practices of the institutions where they do internship and provides them feedback. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 2 | 32 |
Mid-terms | 1 | 15 | 15 |
Quiz | 2 | 10 | 20 |
Final examination | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |