Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İk Analitiği | IKY 431 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İnsan kaynakları ile ilgili büyük veriyi kullanarak en uygun karar vermeyi sağlayacak, verimi arttıracak ve maliyetleri düşürecek şekilde nasıl işlenmesi gerektiği hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu kapsamda veri madenciliği, istatiksel model kurma ve veri işleme gibi konular, insan kaynakları uygulamaları üzerinden anlatılacaktır.
|
Dersin İçeriği | İnsan kaynakları alanında ortaya çıkan büyük veri R ve Python gibi programlar kullanılarak istatiksel yöntemlerle analiz yapılarak karar ağaçları oluşturulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İK Analitiği ile ilgili temel kavramlarını öğrenir | Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
2 | İnsan kaynakları analitiğinin yapısını ve uygulamalarını anlar | Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
3 | İK analitiği ile ilgili istatistik analiz yapabilir | Problem Çözme, | Ödev, |
4 | İK fonksiyonları ile ilgili analitik analiz yapabilmek | Örnek Olay, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Analitiği: Temel Kavramlar | |
2 | İK Analitiği: Yöntemler ve Yazılımları | |
3 | İş Zekası | |
4 | Karar Destek Sistemleri | |
5 | Betimsel Analitik | |
6 | Kestirimci Analitik | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Karar Analitiği | |
9 | Betimsel Analitik Uygulamaları | |
10 | Kestirimci Analitik Uygulamaları | |
11 | Karar Analitiği Uygulamaları | |
12 | Karar Ağacı Uygulamaları | |
13 | İşten Ayrılma Verilerinin Analizi | |
14 | Performans Yönetimi Verilerinin Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Marr, Bernard (2018) Veri Stratejisi Büyük Veri ve Neslerin İnterneti Nasıl Kar Getirir?, MediaCat, İstanbul |
Ders Kaynakları | Davenport, Thomas (2018) Big Data and Work Efsaneye Son Vermek, Fırsatları Keşfetmek, Türk Hava Yolları Yayınları, İstanbul Marr, Bernard (2017) Büyük Veri İşbaşında 45 Yıldız Şirket Büyük Veriyi Nasıl Kullandı, MediaCat, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | ||||||
2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | ||||||
7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | ||||||
9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | ||||||
10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |