| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İş Değerleme ve Ücret Yönetimi | IKY 306 | 6 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İşletmelerde İnsan kaynakları yönetiminin performans değerleme ve ücret yönetimi fonksiyonunu yürütme ve yönetme donanımına sahip olmak |
| Dersin İçeriği | İKY süreci, performans değerleme süreci ve teknikleri, İş değerleme ve yöntemleri, İş değerleme, ücret, performans ve ilişkisi, Ücret teorileri, Ücret sistemleri, Ücret denetimi, ücret verimlilik ilişkisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Performans değerleme sonuçları ile ücreti ilişkilendirmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | İş değerleme çalışmalarını yürütmek ve yönetmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Ücretleme sürecini yürütmek ve yönetmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Çağdaş ücretlendirme tekniklerini işletme ihtiyaçları doğrultusunda dizayn edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Ücret, taraflar açısından önemi ve ücretle ilişkili kavramları etkili olarak ifade edebilmek | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İKY Süreci | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL |
| 2 | Performans Değerleme Süreci | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL |
| 3 | Performans Değerleme Yöntemleri: Klasik Yöntemler | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL |
| 4 | Performans Değerleme Yöntemleri: 360 Derece Performans Değerleme | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL |
| 5 | Balanced Scorecard | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL |
| 6 | İş Değerleme Süreci | "İş Değerleme ve Ücret Yönetimi Ders Notları" Gültekin YILDIZ Özlem BALABAN |
| 7 | İş Değerleme Yöntemleri: Sıralama ve Sınıflama Yöntemleri | "İş Değerleme ve Ücret Yönetimi Ders Notları" Gültekin YILDIZ Özlem BALABAN |
| 8 | İş Değerlemede Faktör Karşılaştırma ve Puan Yöntemi | "İş Değerleme ve Ücret Yönetimi Ders Notları" Gültekin YILDIZ Özlem BALABAN |
| 9 | İş Değerleme-Ücret İlişkisi | "İş Değerleme ve Ücret Yönetimi Ders Notları" Gültekin YILDIZ Özlem BALABAN |
| 10 | Ücret Oluşum Süreci | "Ücret Yönetimi" Kurtuluş TAYMAZ, "Ücret Yönetimi" Serap BENLİGİRAY, "Performansa Dayalı Ücretlendirme" Tuncay YILMAZ |
| 11 | Ana Ücret Sistemleri | "Ücret Yönetimi" Kurtuluş TAYMAZ, "Ücret Yönetimi" Serap BENLİGİRAY, "Performansa Dayalı Ücretlendirme" Tuncay YILMAZ |
| 12 | Özendirici Ücret Sistemleri | "Performansa Dayalı Ücretlendirme" Tuncay YILMAZ |
| 13 | Uygulama Örnekleri | "Performansa Dayalı Ücretlendirme" Tuncay YILMAZ |
| 14 | Uygulama Örnekleri | "Performansa Dayalı Ücretlendirme" Tuncay YILMAZ |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Brown Duncan, Michael Armstrong, "Paying for Contrubution", Kogan Page, 1999 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | X | |||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Performans değerleme sonuçları ile ücreti ilişkilendirmek | ||||||||||
| 2 | İş değerleme çalışmalarını yürütmek ve yönetmek | ||||||||||
| 3 | Ücretleme sürecini yürütmek ve yönetmek | ||||||||||
| 4 | Çağdaş ücretlendirme tekniklerini işletme ihtiyaçları doğrultusunda dizayn edebilmek | ||||||||||
| 5 | Ücret, taraflar açısından önemi ve ücretle ilişkili kavramları etkili olarak ifade edebilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Ara Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||