| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 407 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Türkiye ve diğer ülkeler arasındaki İKY uygulamalarının ve yaklaşımlarının arasındaki farklılıkları anlamak ve açıklamak. |
| Dersin İçeriği | Farklı ülkelerde İKY'nin ortaya çıkışı, bu ülkelerdeki İKY modelleri ve diğer ülkeler üzerindeki etkileri incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan kaynakları yönetimi alanındaki farklı tarihsel gelişmeleri açıklamak | Anlatım, Tartışma, | |
| 2 | Ülkeler arasındaki farklı uygulamaları açıklamak | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 3 | İnsan kaynakları yönetimi alanındaki yaklaşım farklılıkları anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Ülkeler arasındaki yaklaşımların sonuçlarını tartışmak | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan kaynakları yönetimi alanının ortaya çıkışı | |
| 2 | ABD´de insan kaynakları yönetimi | |
| 3 | Birleşik Krallık´ta insan kaynakları yönetimi | |
| 4 | Fransa´da insan kaynakları yönetimi | |
| 5 | Almanya´da insan kaynakları yönetimi | |
| 6 | Japonya´da insan kaynakları yönetimi | |
| 7 | Çin´de insan kaynakları yönetimi | |
| 8 | Güney Kore´de insan kaynakları yönetimi | |
| 9 | Kanada´da insan kaynakları yönetimi | |
| 10 | Avustralya´da insan kaynakları yönetimi | |
| 11 | İsveç´te insan kaynakları yönetimi | |
| 12 | Ortadoğu ülkelerinde insan kaynakları yönetimi | |
| 13 | Latin Amerika ülkelerinde insan kaynakları yönetimi | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Brewster,Chris ve Mayrhofer, Wolfgang Handbook of Research on Comparative Human Resource Management, Londra, Edward Elgar. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | ||||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | ||||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | ||||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan kaynakları yönetimi alanındaki farklı tarihsel gelişmeleri açıklamak | ||||||||||
| 2 | Ülkeler arasındaki farklı uygulamaları açıklamak | ||||||||||
| 3 | İnsan kaynakları yönetimi alanındaki yaklaşım farklılıkları anlamak | ||||||||||
| 4 | Ülkeler arasındaki yaklaşımların sonuçlarını tartışmak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 85 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 5 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||