| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Üretim Yönetimi | ISL 308 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. METİN BAYRAM, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Asuman ÜSTÜNDAĞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere işletmeler için rekabette önemli fonksiyonlardan birisi olan üretimle ilgili stratejik, taktik ve operasyonel düzeyde kararlar almayı öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Üretim ve üretim yönetimi kavramları, verimlilik, üretim sistemleri, üretim planlama ve kontrol, talep tahmin yöntemleri, ürün/hizmet tasarımı, stok yönetimi, yalın üretim, kapasite yönetimi ve kuruluş yeri seçimi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Üretim ve üretim yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Verimlilik, etkinlik ve etkililik kavramlarını tanımlar ve aralarında ayrım yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Yeni işyeri/fabrika kurulmak istendiğinde en uygun kuruluş yeri seçimi için değerlendirme yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Tahmin yöntemlerini sıralar ve duruma göre en uygun tahmin yöntemini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Tedarik zinciri yönetimini tanımlar ve tedarik zinciri yönetiminin iyi işlemesi için gerekli şartları tarif eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Üretim sürecinde kullanılacak kaynakların nasıl temin edilip kullanılacağına dair planlar yapar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Stoklarla ilgili genel kavramları tanımlar. stok maliyetlerini sınıflandırır. Stok kontrol modellerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Yalın üretimi tanımlar ve yalın üretimin unsurlarını sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 9 | Üretim planlamanı işletme için önemini kavrar üretim planlama aşamalarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 10 | Ürün ve hizmet tasarımı ile ilgili kavramları kavrar tasarım aşamalarını anlatır |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Üretim (operasyon) yönetimine giriş | Kobu (2009) |
| 2 | Üretim fonksiyonunun diğer işletme fonksiyonları ile İlişkisi ve üretim sistemleri | Kobu (2009) |
| 3 | Verimlilik | Kobu (2009) |
| 4 | Üretim planlama ve kontrol | Kobu (2009) |
| 5 | Talep tahmin yöntemleri | Kobu (2009) |
| 6 | Ürün/Hizmet dizaynı | Kobu (2009), |
| 7 | Tedarik zinciri yönetimi | Krajewski vd. (2013) |
| 8 | yalın üretim | Krajewski vd. (2013) |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Kuruluş yeri seçimi | Kobu (2009), Ayanoğlu (2006) |
| 11 | Kuruluş yeri seçimi | Kobu (2009), Ayanoğlu (2006) |
| 12 | Kapasite yönetimi | Kobu (2009) |
| 13 | Stok yönetimi | Kobu (2009), Ayanoğlu (2006) |
| 14 | Stok yönetimi | Kobu (2009), Ayanoğlu (2006) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013), Üretim Yönetimi Süreçler ve Tedarik Zincirleri, Çev. |
| Ders Kaynakları | Ayanoğlu, Murat, (2006), Üretim Yönetimi Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | X | |||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | X | |||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X | |||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Üretim ve üretim yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar | |||||||||||||||||||
| 2 | Verimlilik, etkinlik ve etkililik kavramlarını tanımlar ve aralarında ayrım yapar | |||||||||||||||||||
| 3 | Yeni işyeri/fabrika kurulmak istendiğinde en uygun kuruluş yeri seçimi için değerlendirme yapar. | |||||||||||||||||||
| 4 | Tahmin yöntemlerini sıralar ve duruma göre en uygun tahmin yöntemini belirler | |||||||||||||||||||
| 5 | Tedarik zinciri yönetimini tanımlar ve tedarik zinciri yönetiminin iyi işlemesi için gerekli şartları tarif eder | |||||||||||||||||||
| 6 | Üretim sürecinde kullanılacak kaynakların nasıl temin edilip kullanılacağına dair planlar yapar ve uygular. | |||||||||||||||||||
| 7 | Stoklarla ilgili genel kavramları tanımlar. stok maliyetlerini sınıflandırır. Stok kontrol modellerini kavrar | |||||||||||||||||||
| 8 | Yalın üretimi tanımlar ve yalın üretimin unsurlarını sınıflandırır | |||||||||||||||||||
| 9 | Üretim planlamanı işletme için önemini kavrar üretim planlama aşamalarını anlatır | |||||||||||||||||||
| 10 | Ürün ve hizmet tasarımı ile ilgili kavramları kavrar tasarım aşamalarını anlatır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||