| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynaklarının Planlaması | IKY 202 | 4 | 4 + 0 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet Özdemir, Arş. Gör. Semih Ergelen |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Örgütlerde insan kaynakları ihtiyacının belirlenmesi, planlanması ve bu çerçevede eleman tedarikinin sağlanması sürecinin nasıl gerçekleştirildiğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Eleman tedarik model ve stratejileri, planlamanın anlamı, oluşturulması ve uygulanması, iş analizi, iç ve dış tedarik kaynakları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Planlamanın anlamını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | İnsan kaynağının örgüt için önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Stratejik İK planlamasının geliştirilmesini / kurulmasını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Stratejik İK planlamasının uygulamalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | İK planlaması için iş analizinin nasıl yapıldığını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 6 | Planlama kapsamında iç ve dış tedarik sürecini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Dersin çerçevesi, anlamı, değerlendirme kriterleri ve yıl içi çalışmalar ile ilgili bilgiler | |
| 2 | Planlama Kavramı, İnsan Kaynakları Planlaması Anlamı, Özellikleri | İnsan Kaynakları Yönetimi (AÖF) İnsan Kaynakları Planlaması Bölümü |
| 3 | İnsan Kaynakları Planlamasının Tarihsel Gelişimi ve Amaçları | İnsan Kaynakları Yönetimi (AÖF) İnsan Kaynakları Planlaması Bölümü |
| 4 | Stratejik Planlama ve Stratejik İnsan Kaynakları Planlaması | Monica Belcourt, Ken Mcbey ,Strategic Human Resources Planning, |
| 5 | İnsan Kaynakları Planlamasını Gerekli Kılan Nedenler ve İnsan Kaynakları Gereksinim Türleri | Sabis ders notu |
| 6 | İnsan Kaynakları Planlamasında İş Analizleri | Sabis ders notu |
| 7 | İnsan Kaynakları Talep, Tahmin Planlaması | Sabis ders notu |
| 8 | İşgücü Arz ve Talebini Dengelemeye Yönelik Eylemlerin Planlaması | Sabis ders notu |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | İnsan Kaynakları Planlama Uygulaması: İç ve Dış Kaynakları | Sabis ders notu |
| 11 | İnsan Kaynakları Planlamasında Kullanılan Araçlar | İnsan Kaynakları Yönetimi (AÖF) İnsan Kaynakları Planlaması Bölümü |
| 12 | İnsan Kaynakları Planlaması Araçlarından Biri Olarak Norm Kadro Uygulaması | Sabis ders notu |
| 13 | Türkiye’deki Norm Kadro Uygulamasının İnsan Kaynakları Planlamasında Kullanımı | Sabis ders notu |
| 14 | Sonuç: genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Web Abis üzerinden sisteme eklenen ders notları ve ek okumalar ile öğrencinin ders takibi sağlanacaktır. |
| Ders Kaynakları | Monica Belcourt, Ken Mcbey ,Strategic Human Resources Planning, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | X | |||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Planlamanın anlamını bilir. | ||||||||||
| 2 | İnsan kaynağının örgüt için önemini kavrar | ||||||||||
| 3 | Stratejik İK planlamasının geliştirilmesini / kurulmasını öğrenir | ||||||||||
| 4 | Stratejik İK planlamasının uygulamalarını öğrenir. | ||||||||||
| 5 | İK planlaması için iş analizinin nasıl yapıldığını öğrenir. | ||||||||||
| 6 | Planlama kapsamında iç ve dış tedarik sürecini öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Proje / Tasarım | 90 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||