| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Örgütsel Düşüncenin Evrimi | ISL 212 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, örgütsel düşüncenin evrimini, çağcıl örgütsel yaşamda karşılaştıkları fenomenleri anlayıp, yorumlayabilecekleri ölçüde takip edebilmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Modern yönetim izleğinde bilimsel yönetim, seri üretim, postmodern yaklaşımlar ve yakın dönem yaklaşımların incelenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim düşüncesinin evrimini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Yönetim düşüncesinin evrimi ile örgütsel yaşam arasındaki ilişkiyi anlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Yönetim düşüncesinde yaşanan çağcıl gelişmeler takip eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
| 4 | Örgütsel yaşamın dönüşümünü anlar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
| 5 | Çağcıl örgütlerdeki çalışma ortamını ve ilişkilerini anlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Örgütlerin Modern Yaşamdaki Yeri | |
| 2 | Yönetimin ve Yönetsel Düşüncenin Evrimi | |
| 3 | F. W. Taylor ve Bilimsel Yönetimin İlkeleri | |
| 4 | -Dizi Film: The Big Bang Theory, 2. Sezon, Bölüm 18, Tartışma | |
| 5 | Seri Üretimin Yükselişi ve Düşüşü | |
| 6 | Belgesel: On The Line, Tartışma | |
| 7 | - Yalın Üretimin Yükselişi ve Düşüşü | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Postmodern yönetim teknikleri | |
| 10 | Tartışma: Premodern, Modern, Postmodern | |
| 11 | Toplumun McDonaldlaştırılması | |
| 12 | Yeni Kapitalizm Kültürü | |
| 13 | Tartışma: Karakter Aşınması | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | haftalık olarak öğrencilerle paylaşılacaktır. |
| Ders Kaynakları | Taylor, F.W (2007), Bilimsel Yönetimin İlkeleri, çev. Akın, H. B, Çizgi Yayınları,Konya. Weber, M. (2013), Bürokrasi ve Otorite, çev. Akın, H. B,6. Baskı, Ankara: Adres Yayınları. Ritzer, G. (2016), Toplumun McDonaldlaştırılması, çev. Pilgir, A.E., 4. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Dikmen, A. A. (2015). Makine, iş, kapitalizm ve İnsan: gözden geçirilmiş ve genişletilmiş. Nota bene. Sennett, R. (2011). Yeni Kapitalizm Kültürü, çev. Aylin Onacak, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Fişek, K. (2012). Yönetim. Paragraf yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | ||||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | ||||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim düşüncesinin evrimini anlar | ||||||||||
| 2 | Yönetim düşüncesinin evrimi ile örgütsel yaşam arasındaki ilişkiyi anlar. | ||||||||||
| 3 | Yönetim düşüncesinde yaşanan çağcıl gelişmeler takip eder. | ||||||||||
| 4 | Örgütsel yaşamın dönüşümünü anlar | ||||||||||
| 5 | Çağcıl örgütlerdeki çalışma ortamını ve ilişkilerini anlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|