| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce II | IKY 216 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YASEMİN OCAK KOYUNCU |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. BERRİN YILDIZ KANYILMAZ, Öğr.Gör.Dr. KENAN YERLİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı genel, mesleki ve İKY alanlarındadki seçilmiş okuma parçaları ve alıştırmalar ile öğrencilerin İngilizce okuma ve anlama becerilerini geliştirmek ve İngilizce konuşma ve yazma becerilerine katkıda bulunmaktır. |
| Dersin İçeriği | Ders kapsamında genel olarak iş İngilizcesi özel olarak İKY uygulamaları alanında kelime bilgisi, okuma ve anlama becerileri geliştirilecek, yazma ve konuşma becerilerinin geliştirilmesi için katkıda bulunulacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mesleki konular ile ilgili temel İngilizce metinleri anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | İş hayatı ile ilgili temel konuları İngilizce aktarır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 3 | Kendi hayatını İngilizce yazar ve anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 4 | İngilizce biyografileri okur ve anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 5 | Yazma becerilerini yeni kelimleri kullanarak geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 6 | Konuşma pratiklerini yeni kelimeleri kullanarak zenginleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Telling About Yourself | |
| 2 | Biographies of Famous People | |
| 3 | Selected Reading Part: The Motor Car Industry: Past and Future | |
| 4 | Selected Reading Part: Automation and Conflict among Workers | |
| 5 | Selected Reading Part: World of Work | |
| 6 | Selected Reading Part: Management Styles I | |
| 7 | Selected Reading Part: Management Styles II | |
| 8 | Selected Reading Part: What is Quality? | |
| 9 | Selected Reading Part: Quality Standards | |
| 10 | Selected Readng Part | |
| 11 | Selected Readng Part | |
| 12 | Selected Readng Part | |
| 13 | Selected Readng Part | |
| 14 | Selected Readng Part |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | X | |||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mesleki konular ile ilgili temel İngilizce metinleri anlar | ||||||||||
| 2 | İş hayatı ile ilgili temel konuları İngilizce aktarır | ||||||||||
| 3 | Kendi hayatını İngilizce yazar ve anlatır | ||||||||||
| 4 | İngilizce biyografileri okur ve anlar | ||||||||||
| 5 | Yazma becerilerini yeni kelimleri kullanarak geliştirir | ||||||||||
| 6 | Konuşma pratiklerini yeni kelimeleri kullanarak zenginleştirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||