Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklamcılığın Temelleri HIR 118 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders kapsamında, toplumla yakından ilişkili olan reklamın, çeşitli boyutlarda değerlendirlmesi yapılacaktır . Ayrıca bu ders, reklamcılığın temel ilkeleri ve uygulamaları adına öğrencilere geniş bir bakış açısı kazandıracaktır. 

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, reklamın pazarlama ile olan yakın ilişkisi, reklamın gelişen ve değişen tanımları, reklamın amaçları & işlevleri, reklamın sınıflandırılması, reklam çekicilikleri, TV reklam türleri-yapım yaklaşımları-Anlatım biçimleri, reklamın kuşaklarla ilişkisi, Reklam stratejileri, reklam yapım süreçleri, reklam mecraları, reklamcılıktaki çağdaş yaklaşımlar ve reklam ajanslarının işleyişi-organizasyon yapısı ve jargonlar işlenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel reklamcılık kavramlarını ve uygulamalarını anlamak Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav,
2 Reklam ortamlarını anlamak Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Sınav,
3 Reklamcılığı ve reklamın dünyadaki rolünü anlamak Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
4 Reklam ajanslarının işleyiş yapısını anlamak Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama ve Reklam İlişkisi, Reklamcılığa Giriş REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU- NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN
2 Reklama ait özellikler ve reklamın amaçları REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU- NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN
3 Reklamın İşlevleri ve reklamın sınıflandırılması REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU- NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN
4 Kurumsal reklamlar REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU- NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN
5 Reklam Çekicilikleri REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU- NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN
6 TV reklam türleri REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU- NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN
7 TV reklamı yapım yaklaşımları REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU- NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN
8 TV reklamı anlatım biçimleri REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU- NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN
9 Reklam ve kuşaklar REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU- NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN
10 Reklamda mesaj kavramı REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU- NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN
11 Reklam stratejileri REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU- NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN
12 Reklam filmi yapım süreçleri REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU- NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN
13 Reklam ortamları ve medya sınıfını seçmek REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU- NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN
14 Reklamda çağdaş yaklaşımlar , Reklam Ajansları REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU- NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları SABİS üzerinden öğrencilere verilir.

Ders Kaynakları

REKLAM VE REKLAMCILIK-Müge ELDEN, 

KAVRAM VE KURAMLARIYLA REKLAM -Filiz BALTA PELTEKOĞLU-

NEDİR BU REKLAM-Muazzez BABACAN

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 3 5 15
Final 1 40 40
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5